Românii cumpără tot mai mult de Ziua Îndrăgostiților
Articol de Andra Radu, 13 februarie 2019, 15:31
Cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiţilor, în România, au crescut cu 50% în 2018 faţă de 2016, potrivit unui studiu de profil care analizează tranzacţiile cu cardurile de credit, debit şi prepaid pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016 şi 2018).
Studiul relevă şi o creştere cu 185% a numărului de tranzacţii de comerţ electronic realizate în perioada analizată din 2018, faţă de 2016.
Pentru 2018, datele ”Mastercard Love Index” au arătat că achiziţiile făcute de români în avans, dedicate Zilei Îndrăgostiţilor, sunt realizate, în proporţie de 31%, pe 11 februarie, după ce şi în 2017 s-a înregistrat o valoare similară, de 33%. În total, au fost 81.291 de tranzacţii pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani.
Numărul de tranzacţii efectuate de români în restaurante a crescut cu 148% în ultimii trei ani, iar suma cheltuită astfel a urcat cu 54% între 2016 şi 2018. Şi numărul tranzacţiilor hoteliere a crescut cu 21% în 2018 faţă de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, în preajma Zilei Îndrăgostiţilor.
Numărul tranzacţiilor contactless a crescut în România de peste 17 ori (cu 1742%), în perioada analizată din 2018, faţă de perioada similară din 2016. Ca pondere în numărul total al tranzacţiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% în 2018, faţă de 8% în 2016. Ca volum însă, valoarea vânzărilor cu cardurile Mastercard contactless în România a crescut de peste 20 de ori (2069% – în perioada dedicată cumpărăturilor aferente Zilei Îndrăgostiţilor din 2018, faţă de aceeaşi perioadă din 2016).