Cum încearcă Metrorex să protejeze călătorii
Articol de Mircea Apostolescu, 6 mai 2019, 10:24
La numai o zi de la începutul acestui an, în stația Costin Georgian de pe magistrala M1, un tânăr încerca să se arunce în fața metroului. Chiar a doua zi, pe 3 ianuarie, la Piața Romană, un nou suicid a avut loc.
Pe lângă faptul că o persoană și-a pierdut viața, gestul de suicid a avut repercusiuni și asupra călătorilor de pe M2. Începând cu ora 15:00, circulaţia trenurilor de metrou a fost reorganizată pe Magistrala 2 în sistem pendulă, între Universitate – Berceni și Aviatorilor – Pipera, iar staţiile Romană și Victoriei au fost închise. Circulația trenurilor de metrou a revenit la normal după mai bine de o oră.
Pe Magistrala Berceni – Pipera circulă zilnic circa 300 de mii de persoane, metroul fiind singurul mijloc de transport public ce asigură legătura cu zona de birouri din Pipera, unde zilnic merg mii de corporatiști.
Asemenea incidente, soldate cu decesul unor persoane și cu disfuncționalități în transportul călătorilor nu sunt ceva nou, ci au avut loc în repetate rânduri, de-a lungul anilor.
Iată că cei de la Metrorex par să se fi gândit, în fine, să facă ceva pentru protecția călătorilor, pentru a împiedica pe cei bântuiți de gândul negru al sinuciderii să se arunce în fața metroului.
Astfel, în stația Piața Victoriei I, pe direcția spre Obor, la marginea peronului, chiar unde intră trenul în stație, a apărut un gărduleț de fier. Deci, sinucigașii nu mai pot sări în fața metroului acolo unde trenul are cea mai mare viteză.
Dar gărdulețul respectiv acoperă doar o lungime de vreun metru. Deci, dacă cineva este hotărât să comită gestul suicid, poate sări în fața metroului la un metru mai departe de locul intrării în stație. Asta ca să nu mai vorbim de faptul că pe celălalt sens nu există nici un gărduleț. Deci, sinuciderea este împiedicată doar dacă ții morțiș să te arunci în fața metroului pe sensul spre Obor.
Asta ca să nu mai vorbim despre celelalte stații, unde nimic nu te împiedică să te lași pradă gândurilor negre și să recurgi la sinucidere.
Pentru siguranța călătorilor metroul parizian, mult mai vast decât cel bucureștean, a implementat, în foarte multe stații, un sistem de tip parapet montat la marginea peroanelor.
Ușile cu care este prevăzut respectivul parapet se deschid numai odată cu ușile trenului de metrou. Deci, este imposibil ca cineva să sară în fața trenului de metrou.