APIA – Programul Rabla Plus ar trebui continuat până în 2025!

Grație programului Rabla Plus, vânzările de autoturisme ”verzi” (hibride și 100% electrice) accelerează în România, iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an ponderea lor pe piața autohtonă a autoturismelor noi a ajuns la 3,6%, comparabilă cu cea din multe state occidentale. Deci, programul ar trebui continuat cel puțin până în 2025, afirmă Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) într-un comunicat publicat recent.

APIA precizează că vânzările de automobile noi în țara noastră, 84.300 de unități în primul semestru, continuă să crească pentru al șaselea an consecutiv (+11,9% de la începutul anului și până la 30 iunie 2019) în contrast cu evoluțiile din țările bogate (Franța – scădere a vânzărilor de 1,8% în primele 6 luni, Germania – creștere de doar 0,5%, Italia – scădere de 3,5%, Spania – scădere de 5,7% și Marea Britanie – scădere de 3,4%).

Acestea fiind zise, piața auto românească se bazează tot pe achizițiile făcute de firme, care au reprezentat 57% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele șase luni ale lui 2019. În schimb, jumătatea plină a paharului este ca ponderea mașinilor noi cumpărate de persoanele fizice a ajuns, în primul semestru al acestui an, la 43%, cu peste un sfert mai mare decât a fost în aceeași perioadă din 2018.

Evident, Dacia rămâne marca preferată de români și reprezintă aproape o treime din piață (31,1% cota de piață), urmată de Renault (9,7% cota de piață) și Volkswagen (8,8% din total piață).

Interesant este că Renault crește ca număr de unități vândute și cota de piață, în timp ce VW scade ca număr de unități vândute și cota de piață.

La clasamentul pe modele, tot Logan-ul este lider incontestabil al vânzărilor, urmat, la mare distanță, în ordine, de Duster, Sandero, Renault Clio și Skoda Octavia.

Prețul motorinei și scandalul motoarelor Diesel i-a făcut pe români să redescopere motoarele pe benzină: conform APIA, autoturismele pe benzină dețin acum un procent de 71,6% din totalul vânzărilor. APIA se mai bucură și că, în primele 6 luni din 2019, au fost înmatriculate cu 7,3% mai puține mașini de ocazie decât în 2018, tot în aceeași perioadă. În plus, ponderea rablelor, adică mai vechi de 12 ani, a scăzut cu peste 12 procente.

Revenind la mașinile ”verzi”, cifrele absolute sunt încă mici în România, dar ritmul de creștere este absolut remarcabil: în luna iunie, mașinile ”verzi” noi au ajuns la 4,0% din totalul vânzărilor.

Pe categorii, vânzările de mașini 100% electrice au crescut în 2019 de 2,5 ori față de primul semestru din 2018, iar vânzările de mașini hibride au crescut cu 59,3%.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.