Gabriela Firea: Nu putem permite să lăsăm mașina oriunde!
Articol de Mircea Apostolescu, 13 septembrie 2019, 08:35
Când Primăria Capitalei a anunțat că va demara acțiunea de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, care obstrucționează căile de circulație, blochează mijloacele de transport public, intrările în spitale sau fac imposibilă intervenția echipajelor de urgență, de la Pompieri, SMURD sau Ambulanță, toată lumea, de la instituții ale statului, până la reprezentanți ai opoziției din Consiliul General, a sărit la gâtul Gabrielei Firea.
S-au făcut, din nou, auzite, asurzitor, acordurile binecunoscute ale imnului impotenței: „Să se facă, mai întâi, suficiente parcări…”
Suficiente locuri de parcare nu vor exista niciodată. Dacă primarul general, fie că numele lui va fi Gabriela Firea sau altul, va primi o baghetă magică și va putea face, într-o noapte, 1 milion de locuri de parcare, a doua zi ele s-ar dovedi insuficiente, pentru că ar crește exponențial numărul de mașini înmatriculate în București.
Mai mult decât atât, dacă pentru fiecare mașină din orașul acesta ar exista câte un loc de parcare, tot s-ar găsi șoferi care să-și lase mașinile în mijlocul drumului sau pe locurile de parcare pentru persoanelor cu dizabilități, fiindcă acolo au ei treabă.
Îtorcându-ne la primarul general și la atacul generalizat asupra acestuia pe tema ridicării mașinilor, Gabriela Firea a dat asigurări, în mod repetat, că nu se vor face abuzuri. Și, în această privință, edilul Capitalei chiar are dreptate!
Vreți dovada?! La intersecția Bulevardului Ion Mihalache cu strada Iacob Felix, un șofer își lasă mașina „cu fundul în drum”. Un tramvai al liniei 46 nu poate face virajul. În spatele acestuia, stau blocate încă trei tramvaie ale aceleiași linii. Bieții călători stau în tramvaie și așteaptă să facă cineva ceva. În stații așteaptă alți călători, care habar nu au ce se întâmplă și înjură copios STB-ul, fiindcă nu mai vine tramvaiul.
Vatmanul sună la STB și la fața locului se prezintă o echipă de intervenție, care constată că mașina lăsată cu fundul în drum are cutie de viteze automată și, deci, situația nu se poate rezolva prin metoda tradițională a împingerii nesimțitului de pe linia de tramvai.
Așa că STB-istii fac apel la Poliția Rutieră și la Compania Municipală Managementul Transporturilor. Sosește o platformă, ridică mașina în cauză și linia 46 își reia circulația.
Deci, era just să fie ridicată mașina nesimțitului, pentru a deschide drumul tramvaielor care transportă sute și mii de călători ?!
Singura problemă este procedura prea greoaie. Astfel, din momentul în care tramvaiul a rămas blocat și până la reluarea circulației a trecut cam o oră. De ce ?! Păi până a venit platforma, până au făcut fotografii și au filmat și cei de la Rutieră și cei de la Managementul Transporturilor …a trecut o oră. Adică 60 de minute în care tramvaiele nu au circulat, în care zeci și sute de oameni au stat, unii în tramvaie, alții în stații, din cauza unei singure persoane!