Transportul alternativ – între dispută și respect!
Articol de dianamatei, 2 octombrie 2019, 16:34
Mijloacele de transport alternativ au devenit în ultimii ani un subiect de interes. Și nu vorbim doar despre preocuparea pentru protecția mediului. Ținem cont și de traficul infernal din București.
Nici nu s-a stins bine disputa transportului pe patru roți Uber vs. taximetriști, că un nou mijloc de transport alternativ a intrat cu forță pe piața din București.
Trotinete electrice au împânzit Capitală, însă, sunt un pericol. Asta pentru că „nu sunt încadrate nicăieri acum în codul rutier, nu sunt prevăzute.
„În Europa s-a încercat introducerea acestora în codurile rutiere. Comisia și Parlamentul au lăsat la latitudinea fiecărui stat să reglementeze. Ele au doar un regulament de baza. Nu poți închiria o trotinetă dacă nu ai 18 ani, dar părinții greșesc. Închiriază copiilor și asta-i periculos. Sunt deja 3 morți în Capitală”, spune Mihai Deneș, președintele Asociației GO4FUN.
Jurnalista Iulia Opran, o biciclistă convinsă și pasionată este de părere că „trotinetiștii sunt un adevărat pericol. Habar nu au de legislație. Ar trebui să existe o limită de viteză.”
Problema trotinetelor este discutată în toată Europa.
Cum forurile înalte nu au dat un verdict clar, fiecare stat face cum crede. Mihai Deneș dă, însă, exemple concludente: „Franța a luat măsuri. Elveția le-a interzis total. Austria se pregătește să le interzică pe trotuar.”
România e încă la discuții. Cu trotinetiștii, cu poliția… și așteptăm noul cod rutier, însa, la început a fost…bicicleta și, de la început, au fost și probleme.
Chiar și azi, legislația rutieră din România rămâne printre cele mai deșuete și antibiciclistice din Europa. În ciuda eforturilor organizațiilor de bicicliști din ultimii 25 de ani.
Iulia Opran spune că „dacă în București ar fi mai multe biciclete și mai puține mașini, am respira, și noi, aer curat.”
Mihai Deneș, președintele Asociației GO4FUN, și Iulia Opran, jurnalist RRI, au discutat, astăzi, În Comunitate, despre problemele bicicliștilor și ale trotinetiștilor și promisiunile autorităților.