Se reia proiectul nodului internodal și logistic Moara Vlăsiei!
Articol de Mircea Apostolescu, 4 octombrie 2019, 13:31
Astăzi, la sediul Consiliului Județean Ilfov a avut loc semnarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate privind construcția Nodului Intermodal București-Ilfov, de la Moara Vlăsiei. Alături de președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, au participat președintele TPF Ingineria, Marian Ion Constantinescu și primarul din Moara Vlăsiei, Andrei Filip.
Studiul de fezabilitate va fi realizat de TPF Ingineria, în termen de șase luni de la semnarea contractului, astfel încât să fie finalizat până la sfârșitul verii anului viitor, după cum a explicat Marian Petrache.
Valoarea contractului este de 3.582.650,09 lei, fără TVA. Iar
valoarea investiției ar putea să se situeze în jur de 100-150 de milioane de euro, a declarat Petrache.
Șeful de la Consiliul Județean Ilfov, spune că, pentru finanțarea proiectului, va încerca accesarea de fonduri europene nerambursabile din POIM 2014-2020.
Dacă nu va reuși să acceseze banii europeni, Marian Petrache va căuta investitori privați care să intre în parteneriat cu CJ Ilfov pentru realizarea investiției.
Costurile acestei investiții nici nu pot fi discutate, deoarece, acest nod internodal și logistic va aduce cu sine dezvoltarea economică a zonei și multe locuri de muncă, a precizat Petrache.
Șeful de la Ilfov a mai explicat că nodul intermodal va asigura interconectarea între mai multe tipuri de transport. Nodul Intermodal București-Ilfov va fi construit la Moara Vlăsiei. Acolo, având în vedere apropierea de aeroportul Otopeni, se vor intersecta transportul aerian, rutier și feroviar.
Astfel, o anumită marfă, care va sosi în Portul Constanța, poate fi transportată pe cale rutieră sau pe calea ferată până la Moara Vlăsiei, de unde poate fi îmbarcată în aeronave.
Cristina Chiriac, președinte al CONAF spune că mediul de afaceri reclamă de multă vreme un astfel de nod internodal și logistic. Antreprenorii români au pierdut, deseori, contracte importante din cauza lipsei infrastructurii de transport.
Una dintre cele mai arzătoare probleme pentru transportatori și pentru călători este faptul că legătura dintre aeroportul Otopeni și restul țării nu se poate face pe o autostradă sau pe calea ferată. Și din această cauză Drumul Național 1 rămâne cea mai aglomerată arteră a țării, a explicat șefa CONAF.
Un nod intermodal de transport în zona aeroportului va rezolva problema. Aeroportul Internațional Henri Coandă va avea conexiuni cu autostrăzile A0 și A3, dar și cu rețeaua feroviară, atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă. Pasagerii vor ajunge la destinație mai repede și mai simplu, iar transportul de mărfuri în regiunea București Ilfov se va intensifica – putând ajunge la un milion de tone pe an.
Nodul Intermodal București Ilfov va cuprinde: două terminale cargo (feroviar și rutier), un parc logistic (spații pentru depozitarea mărfurilor) și poate o stație CFR pentru călători, dacă terminalul nu va fi făcut în aeroport.