Edilul Daniel Tudorache a declarat, înaintea dezbaterii publice a proiectului de Plan Urbanistic Zonal (PUZ) Sector 1, că această documentație de urbanism este extrem de necesară pentru a putea extinde rețelele de apă, canalizare și iluminat public și pentru a putea dezvolta intrastructura rutieră în zona de nord a acestui sector.
În zona de nord a Sectorului 1 sunt 800 de hectare de teren unde nu putem să extindem rețele de utilități, apă, canalizare, iluminat public și nu putem să asfaltăm drumurile sau să construim unele noi, fiindcă PUZ Nord a fost anulat în instanță, spune primarul Tudorache.
„În acea zonă, deși suntem în Sectorul 1, oamenii trăiesc cu fosă septică, pentru că nu putem face canalizare”, a explicat edilul din Banu Manta.
Tudorache mai susține că dezvoltarea rețelelor de utilități și de drumuri publice va atrage după sine și dezvoltarea întregii zone de nord a Sectorului 1, prin investiții private.
Un alt obiectiv al PUZ Sector 1 este acela de a permite Autorității Locale să investească în infrastructura rutieră pentru a asigura o permeabilizare a intrării și ieșirii din București pe partea de nord a orașului, a subliniat primarul Daniel Tudorache.
Răzvan Munteanu, consilier al primarului Daniel Tudorache spune că PUZ Sector 1 va fi, după adoptarea sa de către Consiliul General al Municipiului București, un generator de proiecte de dezvoltare durabilă pentru comunitatea Sectorului 1.
Aceste proiecte vor asigura un echilibru între componenta economică, zona socială și cea de mediu, susține Munteanu.
În ceea ce privește investițiile publice, infrastructura rutieră, potrivit PUZ Sector 1, ar urma să ia naștere un nou bulevard care, plecând de la Piața Presei, va asigura penetrația către viitoarea Autostradă București-Brașov, trecând pe Poligrafiei, apoi prin zona Sișești, cu subtraversarea Lacului Grivița, până la Mogoșoaia.
De asemenea, ar urma să se dezvolte o nouă linie de metrou, în zona noului spital regional care se construiește, deja, în nordul Sectorului 1, spune Munteanu.
PUZ Sector 1 ține seama și de mobilitatea durabilă, prin dezvoltarea transportului electric de mare capacitate. Astfel, documentația de urbanism prevede noi linii de tramvai. De asemenea, tot potrivit PUZ Sector 1, pe Șoseaua Chitila, spre ieșirea către orașul Chitila, ar urma să-și fie construită o euro-gară pentru coridoarele feroviare pan-europene, potrivit consilierului lui Daniel Tudorache.
În ceea ce privește investițiile publice pe zona culturală, ar urma să fie construită o nouă sală polivalentă.
Cât privește zona de mediu, suprafața verde ar urma să crească de la 34,5 metri pătrați pe locuitor s-ar putea ajunge până la 90 de metri pătrați pe locuitor.
Această creștere ar urma să aibă loc prin amenajarea unui nou parc, cu suprafața de 11,5 hectare, în zona spitalului regional, și prin reintegrarea sociala în peisajul urban a salbei lacurilor din Sectorul 1, care va însemna un plus de 30 de kilometri de promenadă, a explicat consilierul primarului Daniel Tudorache, Răzvan Munteanu.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.