Mai multe trenuri pentru navetiștii din Ilfov!
Articol de Mircea Apostolescu, 4 noiembrie 2019, 09:37
Pentru un mare oraș, precum Bucureștiul, care produce circa 25% din produsul intern brut al țării și atrage zilnic mii, zeci de mii de navetiști care vin pentru job-uri mai bine plătite, pentru un astfel de oraș, calea ferată ar trebui să joace un rol esențial, în privința asigurării mobilității durabile.
Navetiștii ar trebui să poată ajunge cu trenuri rapide, chiar și de la 100 de kilometrii, în Capitală, pentru a se reîntoarce, seara, tot rapid, la casele lor. Chiar și cei care trebuie să traverseze orașul dintr-un capăt în altul, ar trebui să poată folosi centura feroviară, ținând cont de faptul că Bucureștiul are câte o gară la fiecare 90°.
Până acum, lucrurile nu s-au prea mișcat în această direcție. Dar, iată că noul Mers al Trenurilor pare să aducă o schimbare de filosofie a CFR Călători …
Începând cu mijlocul luni viitoare, nu mai puțin de 26 de trenuri operate de CFR Călători vor face legătura între Buftea și București, oprind în gările București Nord sau București Basarab. Acestora li se vor adăuga garniturile operatorilor privați care deja circulă pe această rută.
În noul Mers al Trenurilor sunt prevăzute și nu mai puțin de 13 perechi de trenuri pe relația București Nord – Fundulea, cu opriri în stațiile de pe traseu, inclusiv București Băneasa și Pantelimon.
La Pantelimon, nu va mai fi necesară mutarea locomotivei dintr-un capăt în celălalt al garniturii, pentru că ea își va continua drumul și nu se va mai întoarce spre Gara Obor. Această rută va fi acoperită de către actualul „Tren de Dragon”, care va rămâne în circulație.
Celor 13 perechi de trenuri București Nord – Fundulea li se vor adăuga alte cinci existente, între București Obor și Fundulea.
Astfel, navetiștii din Pantelimon, spre exemplu, vor avea la dispoziție zilnic nu mai puțin de 18 perechi de trenuri pentru naveta la București și retur.
Ambele rute, spre Fundulea și Buftea, sunt modernizate și se poate circula cu viteze de până la 160, respectiv 140 km/oră.
Și sporirea numărului de trenuri către Buftea ar putea fi o veste foarte bună nu doar pentru navetiștii de aici, ci și pentru cei din Corbeanca și Crevedia.
De ce? Pentru că, în timp ce trenul parcurge distanța Buftea-București în doar 14 minute, cu mașina, la orele de vârf, când toată lumea pleacă la serviciu sau revine spre casă, poți face chiar și o oră și jumătate.
Sunt foarte mulți cetățeni din Crevedia, Corbeanca și Buftea care lucrează în București și care fac naveta, zilnic.
Sigur, pentru ca cele 13 perechi de trenuri, care vor fi puse în circulație de către CFR, începând cu 15 decembrie, să reprezinte o soluție pentru navetiștii care vin zilnic la București, ar mai trebui ca și autobuzele societății de transport local din Buftea să își coreleze orarul cu mersul trenurilor, pentru a-i duce pe oameni la gară și pentru a-i putea prelua pe călători de la gară.
Desigur, autobuzele ar trebui să asigure legătura dinspre Corbeanca și Crevedia până la gara din Buftea și, de aici, înapoi spre Corbeanca și Crevedia.