Gabriela Firea: Încă 60 de intersecții în sistemul inteligent de management al traficului!
Articol de Mircea Apostolescu, 10 decembrie 2019, 12:15
Edilul șef al Capitalei a anunțat că, anul acesta, au fost integrate în Sistemul Inteligent de Management al Traficului București (BTMS) încă 60 de intersecții.
Astfel, din numărul total de 459 de intersecții semaforizate ale Bucureștiului, numărul intersecțiilor inteligente se ridică, acum, la 230, față de numai 170, câte erau în 2016.
Conform primarului general al Capitalei, pentru integrarea în BTMS a celor 60 de noi intersecții, au fost montate, anul acesta, 600 de semafoare noi, 200 de stâlpi, 77 de camere video, peste 300 de dispozitive acustice pentru nevăzători, la trecerile de pietoni semaforizate, precum și 674 de bucle inductive, pentru contorizarea traficului. În același scop, în același interval, au fost instalați 25 de kilometri de fibră optică.
„O intersecție inteligentă poate să cuprindă între 4 și 60 de semafoare. Nu este vorba doar despre un semafor sau două-trei semafoare. Sunt intersecții, repet, foarte mari, care cuprind și un număr de 60 de semafoare”, a explicat Gabriela Firea.
Acestui program de integrare a intersecțiilor în BTMS i se adaugă și cel de instalare a camerelor cu senzor de detecție. Și aceste camere sunt destinate tot unui cât mai eficient management al traficului. Anul acesta, au fost instalate 15 noi camere cu senzor de detecție, a declarat Firea.
„Aceste dispozitive, numite trafic-cam, identifică și contorizează autovehiculele care se deplasează într-o intersecție. Datele înregistrate sunt transmise, apoi, către Sistemul Inteligent de Management al Traficului București (BTMS) care ajustează timpii semaforici. Mai pe scurt, în momentul în care se observă o zonă foarte aglomerată, culoarea verde a semaforului poate să fie menținută mai mult timp decât era programat inițial, pentru că traficul să poată să fie fluidizat punctual și dinamic”, a spus Gabriela Firea.
De asemenea, se află în derulare proiectul privind prioritizarea în trafic a transportului public, prin realizarea unui sistem alternativ de comunicații prin GPS, respectiv integrarea sistemului de management al traficului, în care sunt înrolate intersecțiile semaforizate, cu sistemul GPS instalat pe vehiculele STB.