Discuții și praf în…aer!

Sursa foto: Mihaela Ionita

Bucureștiul este sufocat! De mașini, de noxe și, nu în ultimul rând, de oameni. Și dacă tot suntem mulți și nu mai avem loc, de ce, măcar, să nu respirăm un aer sănătos?

Capitala se sufocă și, cu ea, noi.

Vom fi sancționați de mai marii Europei că nu îndeplinim normele de mediu. Autorități și ONG-uri se chinuie să măsoare și să facă statistici.

Scandalul poluării din București a izbucnit după sărbători când, după petreceri și pocnitori, subiectul a rămas sub un con de umbră.

ONG-urile acuză, ministrul Mediului le susține, Gabriela Firea, primarul șef, ne invită să ne mutăm spre…aere mai bune.

Și îi ia la rost și pe alții care fac măsurători. Chiar dacă, spune legea, „dincolo de stațiile de stat din rețeaua națională omologate, datele oferite de senzorii privați pot fi folosite și ele la cuantificarea poluării cu microparticule, atât timp cât se respectă un standard autohton de prelevare, care la rândul său respectă standardele europene.”

Sursa foto: Mihaela Ionita

De standardele din România se ocupă Asociația de Acreditare, RENAR, care funcționează în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri.

Aerlive.ro este o platformă pentru măsurarea calității aerului din București și a fost lansată pe 12 decembrie anul trecut de mai multe ONG-uri.

„Noi folosim aceeași tehnologie pe care o folosește și ministerul Mediului”, spune Loredana Pană. „Suntem într-o marjă de eroare de +/- 10%. Măsurăm particulele mici, care intră în plămâni, care afectează, în special, copiii mici. Noi avem grijă de acești senzori și îi protejăm”.

8 senzori măsoară calitatea aerului. La noi, dar și în Europa.

„Din cele 8 stații, doar 3 măsoară aceste particule. Stația din centru este mereu pe roșu. Aceste particule sunt încărcate inclusiv cu resturi de la anvelope, absorb tot felul de substanțe din atmosferă”, punctează Loredana.

Bucureștenii trebuie să știe că respiră un aer toxic. Și nicio instituție nu ne spune nimic: nici ministerul, nici primăria.

Ne spune Comisia Europeană: cu un infringement.

„Decizia a fost luată după măsurători oficiale. Asta chiar dacă anumite stații nu funcționează și câte 3 luni pe an. Iar primăria trebuie să ia măsuri simple: diminuarea traficului, autobuze electrice, flotă mai mică, benzi unice pentru autobuze. Însă poluarea cu diesel este cea mai periculoasă”, explica reprezentantul AirLive.ro.

Și dacă ar fi numai mașinile care poluează!

Sursa foto: Mihaela Ionita

Avem centrale de apartament, gropi de gunoi, încălzirea pe lemne, incineratoarele de gunoi…

„Oamenii scriu că sunt afectați în mod direct. Și degeaba primăria spune că trebuie echipament omologat sau nu. Se simte cu…nasul.”, trage un semnal de alarmă Loredana.

Cu nas și echipamente omologate sau nu, aleșii noștri trebuie să facă ceva. Sau viitorii aleși.

„Însă vom avea mai mulți senzori. Și cine vrea un astfel de senzor îl poate cumpăra”, anunță Loredana Pană.

Nici spații verzi nu mai avem, doar blocuri între blocuri. Vom avea, însă, o notă de plată!

Am măsurat poluarea din București, astăzi, cu Loredana Pană de la platforma AirLive.ro.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.