Studiu: Riscul la care sunt supuși copiii care stau în fața ecranelor dimineața!

Copiii care petrec un anumit timp în fața ecranelor dimineața, înainte de școală, prezintă un risc de trei ori mai mare de a fi afectați de tulburări de vorbire.

În momentul în care acești copii vorbesc „foarte rar sau deloc” cu părinții despre conținuturile vizualizate pe ecran, riscul de a se confrunta cu tulburări de limbaj crește de șase ori, conform unui studiu.

„Nu durata petrecută în fața ecranelor, în medie opt minute dimineața, produce acest efect, ci momentul zilei. Acest obicei le va epuiza atenția și îi va face mai puțin apți pentru învățat”, a explicat pentru AFP una dintre cercetătoare, Manon Collet, de la Universitatea din Rennes.

Studiul stabilește o anumită corelație statistică, consolidată de rezultatele cercetărilor medicale publicate deja, se mai precizează în cercetare.

La cercetare au participat 167 de copii care se confruntă cu probleme de vorbire şi 109 care nu prezentau astfel de tulburări. Au fost excluși copiii care prezentau probleme de limbaj din cauza unor patologii sau handicapuri, precum și cei ai căror părinţi nu vorbeau limba franceză.

„Am constatat că atât cazurile, cât și cei din grupul martor care au fost expuși la ecrane dimineața, înainte de școală, prezintă un risc de trei ori mai mare de a dezvolta tulburări primare de vorbire”, a precizat cercetătoarea Manon Collet.

Copiii cuprinși în acest studiu petreceau zilnic în medie o oră și un sfert în faţa unui ecran.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.