Primăria Capitalei a luat măsuri privind poluarea aerului, dar ministrul Mediului vrea devansarea termenelor PICA!

Edilul șef al Capitalei Gabriela Firea s-a întâlnit, azi, din nou, cu ministrul Mediului, Costel Alexe, pentru a discuta stadiul de implementare a măsurilor privind reducerea poluării aerului din București, măsuri cuprinse în Planul Integrat de Calitatea Aerului (PICA), adoptat de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB).

După discuțiile cu Alexe, Gabriela Firea a declarat că i-a prezentat ministrului Mediului stadiul de aplicare a măsurilor din PICA ce revin Primăriei Capitalei.

„Sunt și măsuri din PICA ce aparțin unor ministere. Mă refer, aici, la Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, și anume finalizarea stației de metrou Drumul Taberei și demararea lucrărilor la Magistrala M6, linia de metrou 1 Mai și Aeroportul Otopeni. De asemenea, dinamizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei”, a explicat Gabriela Firea.

Primarul general al Capitalei a mai spus că, în ceea ce privește stadiul măsurilor asumate de către Municipalitate prin PICA, i-a prezentat ministrului Mediului achiziția celor 400 de autobuze Euro 6 și a celor 130 de autobuze hibrid. Acestea din urmă vor intra, etapizat, în circulație începând din această primăvară, a precizat edilul șef.

Din același pachet de măsuri privind organizarea, numirea parcului STB cu vehicule prietenoase cu mediul, nepoluante, mai fac parte și licitațiile care se află în curs pentru achiziția a câte 100 de tramvaie, troleibuze și autobuze electrice, a mai menționat Firea.

Primarul general al Capitalei a mai trecut în revistă, cu prilejul întâlnirii cu ministrul Mediului, stadiul implementării proiectului privind amenajarea pistelor pentru bicicliști. Prima pistă este finalizată în proporție de 90%, iar următoarele sunt în stadii avansate de execuție.

„Pentru acest program, există o finanțare în valoare de 10 milioane de euro de la Fondul de Mediu”, a mai precizat Firea.

Edilul șef a mai enumerat, la capitolul măsurilor anti-poluare deja implementate, cele 5000 de eco-vouchere prin care au fost scoase din circulație tot atâtea „rable” și achiziția celor 30 de mii de biciclete.

Foto: Adriana Baciu

Gabriela Firea a declarat că „Proiectul Oxigen este apreciat și la nivelul Ministerului Mediului pentru că se elimină, practic, din circulație, autovehiculele poluante, non-Euro, Euro 1-3, care creează o poluare intensă în Capitală. Am subliniat faptul că ne-am dori să existe investiții la trei dintre cele patru CET-uri, în care, din nefericire, nu au mai fost alocate resurse financiare, astfel încât ele creează o poluare la fel ca încălzirea locuințelor cu centrale individuale”.

De asemenea, a fost discutat și stadiul lucrărilor de infrastructură din București, realizate de către Primăria Capitalei – poduri, pasaje, supra-lărgiri și străpungeri.

„A rămas ca, în continuare, să depunem eforturi pentru aplicarea Planului Integrat de Calitate a Aerului, pentru că toate aceste măsuri cumulate, atât cele care țin de responsabilitatea Primăriei Capitalei, cât și cele care revin ministerelor, împreună să dea un rezultat cât mai bun”, a declarat primarul general al Capitalei.

Gabriela Firea mai spune că și-a exprimat disponibilitatea de a contribui la efortul general de a se afla adevărul cu privire la datele despre calitatea aerului din București.

„Consider că trebuie realizat un audit stațiilor de monitorizare a calității aerului. Noi nu vedem să ascundem adevărul, ci, dimpotrivă, vrem să-l cunoaștem și să luptăm cu poluarea în mod real, ceea ce am făcut și în ultimii trei ani”, a spus edilul șef.

Cu privire la praful din București, Gabriela Firea a spus că acesta este cauzat, în primul rând, de șantiere, atât private, cât și ale administrației publice locale. Poliția Locală a Municipiului București a făcut controale pe aceste șantiere și a aplicat și sancțiuni, acolo unde nu se respectau normele de mediu.

De asemenea, primarul Capitalei spune că va fi mai drastic în ceea ce privește companiile de salubritate, care vor trebui să spele străzile mai des, pentru eliminarea prafului.

Numărul mare de mașini din București constituie o altă cauză a poluării, iar ministrul Mediului i-a reiterat primarului general faptul că Guvernul nu intenționează să introducă taxe noi. Bucureștiul a fost foarte puternic afectat de eliminarea taxei de poluare, pentru că au fost cumpărate foarte multe mașini poluante, a mai spus Firea.

„Până la urmă trebuie să decidem la ce ținem mai mult. La viață, sănătate sau la confort”, a opinat primarul general al Capitalei.

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a declarat că se așteaptă ca măsurile incluse în PICA să fie implementate mai repede decât prevăd termenele asumate de către autoritățile locale, pentru ca amenzile aferente procedurii de executare infringement să nu fie plătite prea multă vreme, în cazul Bucureștiului.

Există o legătură certă între poluarea aerului și incidența bolilor cardiovasculare, iar Ministerul Mediului va mai achiziționa încă trei stații de monitorizare a calității aerului pentru București, a anunțat ministrul Costel Alexe.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.