Sisif spală străzile!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Sub presiunea infringementului pe calitatea aerului, acum când Comisia Europeană a trimis România în fața Curții Europene de Justiție pentru că poluarea aerului pune în pericol sănătatea oamenilor, brusc autoritățile centrale au descoperit problema poluării din Capitală.

Astfel, în vreme ce Primăria Capitalei se străduiește să lupte cu poluarea prin măsuri, vizând înnoirea parcului circulant al STB cu mijloace de transport prietenoase cu mediul, prin măsuri vizând stimularea folosirii transportului public în dauna celui individual, precum mărirea tarifelor pentru parcările din centrul orașului, prioritizarea transportului public sau Vinieta Oxigen, ministrul Mediului ajută la reducerea poluării aerului cu … declarații bombastice, de tipul „bucureștenii respiră un aer otrăvitor”.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

În același timp, autoritatea centrală, Guvernul, nu anvizajează adoptarea unor măsuri anti-poluare, precum taxarea importului de mașini la mâna a doua, mașini cu normă de poluare ridicată. Și nici nu se știe când va reuși Ministerul Transporturilor să finalizeze lucrările la Centura Capitalei și la metroul din Drumul Taberei …

Pe de altă parte, primarii de sectoare încep să spele străzile, chiar dacă suntem, încă, în iarnă, din punct de vedere calendaristic, pentru a înlătura praful pe care încălzirea globală îl depune din gros pe străzile orașului de câmpie București.

Așadar, din timpul weekend-ului, profitând de traficul mai domol, Primăria Sectorului 1 a început să spele străzile cu apă și detergent.

Am găsit utilajele Romprest, operatorul de salubritate din sector, care, chiar dacă aveau montate lamele de plug pentru deszăpezire, spălau Buzești-Berzei și alte bulevarde cu detergent și jet de apă. Iar operatorii manuali chiar își dădeau silința, frecând cu periile, pentru a îndepărta stratul gros de praf depus la rigolă.

Este vorba, deci, despre aceleași utilaje care sunt în așteptare pentru deszăpezire și care, în loc să stea în garaje sau pe la capete de traseu, au fost scoase pe teren la spălat.
Ținta sunt în primul rând marile bulevarde pentru că acestea sunt foarte intens circulate și praful depus este ridicat în atmosferă de traficul intens, după cum explica primarul Daniel Tudorache pentru București FM.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Așadar, spălăm străzile, ca să nu se mai ridice praful și să ajungă în plămânii noștri. Până aici, totul este OK! Așa se întâmplă și în țările de largă respirație democratică, pe care le admirăm cu atâta fervoare.

Dar, în același timp, la noi, pe marginile unor mari artere din București, chiar în centrul orașului, precum noul Bulevard Buzești-Berzei, se află terenuri virane, pline de noroaie și de pământ uscat. La fiecare pală de vânt, se ridică în aer tone de praf.

În plus, aceste terenuri sunt folosite drept parcări. Și mașinile care parchează acolo întind după ele dâre de noroi și praf, atunci când ies din parcare și o pornesc la drum. Nu există stații de spălare a mașinilor la ieșirea de pe aceste maidane noroioase și prăfoase, asta cum ar trebui să existe la ieșirea din șantiere.

Asta deși există de ani de zile o Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București care spune că terenurile virane trebuie să fie înierbate și îngrădite!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Oare vajnicii și intransigenții inspectori și polițiști locali, atât de la Primăria Sectorului 1, cât și de la cea a Capitalei, nu observă aceste maidane pline de noroi și pământ uscat, unele intitulate „Parcare rapidă”, unde proprietarii iau câte 15 lei pentru 15 minute pentru un loc de parcare în noroi și praf?!

Oricum, pare că Sisif al zilelor noastre nu mai împinge un bolovan către vârful muntelui pentru că, odată ajuns în vârf, bolovanul să cadă înapoi, la poalele muntelui. Nu, Sisif de Sectorul 1 spală bulevardele cu apă și detergent, pentru ca, apoi, vântul să ridice adevărate furtuni de praf de pe maidanele ce le mărginesc și mașinile să iasă cu roțile pline de noroi de pe aceste maidane și să întindă dârele pe tot bulevardul.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.