Covid-19: Măsuri de protejare a populaţiei din sectoarele 2 și 6
Articol de bucurestifm, 16 martie 2020, 21:08
Mai multe măsuri au fost stabilite în şedinţa Comitetului temporar pentru prevenirea şi gestionarea infecţiilor cu COVID-19 de la nivelul sectorului 2:
1. Constituirea unei echipe speciale la nivelul D.G.A.S.P.C. Sector 2 care să preia toate solicitările persoanelor aflate în carantină sau izolare la domiciliu pe raza Sectorului 2;
2. Persoanele aflate în izolare la domiciliu pot solicita sprijinul autorităţii locale sunând la nr. de telefon 021/9862 – Ambulanţa Socială Sector 2; 021/9852- D.G.A.S.P.C. Sector 2 de luni până vineri între orele 08.00-20.00; sâmbătă şi duminică între orele 08.00-14.00;
3. În funcţie de nevoile acestora, D.G.A.S.P.C. Sector 2 le va pune la dispoziţie, gratuit, alimente, apă, medicamente şi bunuri de îngrijire personală pe perioada izolării;
4. D.G.A.S.P.C Sector 2 va prelua apelurile de la persoanele care vor să doneze alimente neperisabile;
5. Administraţia Domeniului Public Sector 2 – va lua măsuri urgente de punere în funcţiune a fântânilor cu apă potabilă pentru populaţie şi asigurarea igienizării acestora. Deschiderea fântânilor se va face doar după obţinerea avizelor favorabile de la Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, iar dezinfectarea lor se va face după un program bine stabilit;
6. Identificarea persoanelor fără adăpost de către Poliţia Locală Sector 2 şi asigurarea cazării în spaţiul special destinat, toaletarea şi igienizarea acestora;
7. Interzicerea desfăşurării în Sectorul 2 a târgurilor şi altor activităţi colective;
8. Suspendarea activităţilor specifice transcrierilor certificatelor de naştere/căsătorie pentru cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România, precum şi pentru cetăţenii români cu domiciliul pe raza Sectorului 2, divorţurile administrative, schimbările de nume, rectificări, înregistrări tardive, cu excepţia cazurilor urgente;
9. Programul de relaţii cu publicul va fi redus la 2 zile, respectiv marţi în intervalul orar 08,30-16,30 şi joi între orele 08,30-18,30;
10. Programul de relaţii cu publicul pentru înregistrarea naşterilor, căsătoriilor, deceselor, eliberare CI, CIP, vize de reşedinţă, nu se modifică;
11. Se va executa igienizarea totală din două în două ore, timp de 10 minute, a încăperilor în care se lucrează cu publicul prin folosirea aparatele cu abur;
12. Emiterea unui set de măsuri pentru asociaţiile de proprietari/locatari din Sectorul 2 pentru prevenirea coronavirusului COVID -19 ce se vor aplica prin Direcţia Servicii Publice/Serviciul Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari şi transmis reprezentanţilor asociaţiilor.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor din Sectorului 6, în contextul riscului de răspândire a COVID-19, primarul Gabriel Mutu, anunţă:
– Autorizaţiile de funcţionare, cât şi acordurile şi orarul de funcţionare se vor prelungi automat până la data de 30 iunie 2020, cu respectarea condiţiilor legale în îndeplinirea activităţilor declarate. Acest termen prelungit este valabil şi pentru depunerea certificatelor fiscale de către persoanele juridice, care au contracte de închiriere cu Administraţia Pieţelor Sector 6.
– Contribuabilii care achită integral, până la 30 iunie 2020, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport beneficiază de bonificaţia stabilită de Consiliul Local. Obligaţiile fiscale pot fi achitate online, pe platforma www.ghiseul.ro, iar informaţiile utile suplimentare pot fi regăsite pe site: www.taxelocale6.ro.
– Termenul de plată pentru închirierea locurilor în parcajele de reşedinţă aferente acestui an se prelungeşte până la 30 iunie 2020.