Ascultă Radio București FM Live

E-Commerce-ul românesc în plină pandemie de COVID-19!

E-Commerce-ul românesc în plină pandemie de COVID-19!

Articol de Andra Radu, 24 aprilie 2020, 09:44

Agenția de marketing online și SEO TargetWeb a realizat, în perioada 1-20 aprilie 2020, pe un eșantion format din 592 de companii care își desfășoară activitatea economică în mediul virtual, un studiu privind impactul crizei generate de pandemia Covid-19 asupra e-commerce-ului din țara noastră.

Potrivit studiului, majoritatea respondenților au afirmat că au fost afectați puternic de criză, 28,6% având o scădere a venitului cuprinsă între 20 și 40%, iar un procent aproape la fel de mare (26,3%) au avut o scădere a încasărilor cuprinsă între 60 și 100%. De cealaltă parte, 26,4% dintre respondenți au afirmat că au avut creșteri în această perioada, cuprinse între 20 și 40%.

Mai mult decât atât, 18,4% dintre companiile participante la studiu au afirmat că au folosit certificatul pentru situații de urgență (CSU), pentru amânarea plăților la utilități și chirii. Totuși, majoritatea respondenților au afirmat că nu au folosit această măsură (48,3%), iar în cazul unui procent format din 33,3% dintre companii nu se aplică această măsură.

Majoritatea companiilor chestionate (48,3%) afirmă că toți angajații lucrează de acasă, urmați de 34,5% – niciunul, 6,9% – mai puțin de jumătate dintre angajați, 5,7% – jumătate dintre angajați, 4,6% – mai mult de jumătate dintre angajați.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor (44,8%) nu au luat în calcul disponibilizările pentru perioada următoare, 35,6% vor lua o decizie în funcție de cum va evolua criza, 10,3% vor face disponibilizări mai mult ca sigur, iar 9,2% încă nu știu ce decizie vor lua.

În perioada următoarele, companiile din online-ul românesc vor investi mai mulți bani în Google Ads (28,7%), în reclama pe Facebook și în SEO (câte 27,6%), în e-mail marketing (19,5%), în PR și branding (13,8%).

Mai mult de jumătate dintre respondenți (50,6%) au afirmat că nu vor renunța la mijloacele de promovare pe care le-au utilizat până în momentul de față.

În același timp, 28,7% dintre respondenți afirmă că reclamele plătite pe Google și Facebook sunt mai puțin eficiente în această perioadă de criză. Mai mult, 50% dintre respondenți afirmă că traficul lor pe website este în scădere.

Referitor la plata taxelor către stat până la 25 martie, majoritatea respondenților (58,7%) și-au achitat contribuțiile, 18,4% – nu au plătit, dar vor plăti mai mult ca sigur, iar 11,5% nu au plătit deoarece așteaptă unele facilități din partea Statului pentru perioada de criză.

La polul opus, doar 5,7% dintre companii au afirmat că nu au plătit dar nici nu intenționează să plătească impozitele.

Majoritatea companiilor chestionate (93,1%) comercializează produse și servicii pe teritoriul României, dar și în Europa (11,5%), Ungaria (9,2%), Bulgaria (4,6%) sau Statele Unite ale Americii (4,6%), iar în această perioadă de criză 33,3% dintre companii afirmă că au probleme cu aprovizionarea. Companiile participante la studiu provin din următoarele domenii de activitate: e-commerce (33,3%), online marketing (22,8%), turism, imobiliare, horeca, agricultură, adult, locuri de muncă, software, consultanță, transport, servicii web etc.

„Din păcate, trecem printr-o perioadă de cumpănă, iar tot mai mulți oameni conștientizează faptul că lumea nu va mai arăta la fel după trecerea pandemiei. Regulile sociale se vor schimba drastic, nu vom mai da noroc unii cu alții, nu ne vom mai săruta pe obraz, nici măcar nu vom mai pune mână pe produsele din magazin fără să avem echipament de protecție. În viitorul apropiat, majoritatea produselor și serviciilor le vom achiziționa din mediul online, pentru a evita cât mai mult contactul fizic cu alte persoane.

Consider că multe dintre industriile din România vor supraviețui pandemiei, însă tot în această perioadă, câștig de cauză vor avea companiile care vor ști cel mai bine să se adapteze la nevoile actuale ale societății.

Totodată, companiile care activează în mediul online vor investi mai mult ca oricând în reclame pe Google, Facebook, în SEO, în PR etc., iar angajații în viitor vor fi plăți mai mult pe rezultate decât pe ore de lucru, mai ales că tele-munca va deveni o normalitate pe termen mediu și lung”, explică Iulian Ghișoiu, directorul agentiei SEO care coordoneaza site-ul targetweb.ro.

Studiul complet poate fi consultat la pagina: https://www.targetweb.ro/studiu-e-commerce-ul-romanesc-in-plina-pandemie-de-covid-19/.

Această prezentare necesită JavaScript.

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 19:29

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe

Producția ”Bird” este o dramă cu James Nelson-Joyce, Barry Keoghan, Jasmine Jobson si Franz Rogowski. Bailey are 12 ani şi locuiește ilegal...

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe
Grindeanu: Avansează lucrările la podul Cernica din Lotul 4 (Pantelimon-Glina) al A0 Nord
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 18:54

Grindeanu: Avansează lucrările la podul Cernica din Lotul 4 (Pantelimon-Glina) al A0 Nord

„Constructorul român a avansat cu lucrările la podul Cernica (1.300 m), cea mai dificilă structură de pe acest lot, construită într-o arie...

Grindeanu: Avansează lucrările la podul Cernica din Lotul 4 (Pantelimon-Glina) al A0 Nord
Vremea se va menține caldă și frumoasă
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 18:14

Vremea se va menține caldă și frumoasă

La noapte, cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab pânã la moderat. Temperatura minimã va fi de -5…-3 grade. Mâine, vremea se...

Vremea se va menține caldă și frumoasă
Nicuşor Dan: Aproape 73 de milioane de lei au fost încasaţi de Compania Municipală Parking anul trecut
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 18:00

Nicuşor Dan: Aproape 73 de milioane de lei au fost încasaţi de Compania Municipală Parking anul trecut

Totodată, anul trecut, compania a avizat alte 70.000 de locuri de parcare, anunţă primarul Capitalei, Nicuşor Dan. „În 2024, CMPB a...

Nicuşor Dan: Aproape 73 de milioane de lei au fost încasaţi de Compania Municipală Parking anul trecut
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 17:38

Numărul virozelor s-a dublat într-o săptămână. Populația, sfătuită să se vaccineze

„Ne aflăm în prim sezon al virozelor. Dacă săptămâna trecută aveam circa 45.000 de cazuri de viroze sanitare, în raportarea din această...

Numărul virozelor s-a dublat într-o săptămână. Populația, sfătuită să se vaccineze
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 12:46

Randi: „Pregătim noul album Morandi” | VIDEO

Cealaltă jumătate Morandi, artistul și producătorul Marius Moga, a vorbit într-o scurtă intervenție telefonică despre planurile din anul...

Randi: „Pregătim noul album Morandi” | VIDEO
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 12:26

Panouri fotovoltaice, la puncte termice din Sectorul 2! AUDIO

Concret, proiectul vizează modernizarea și reabilitarea punctelor termice Ramuri Tei și Fundeni 2 din Sectorul 2 al Capitalei. O componentă...

Panouri fotovoltaice, la puncte termice din Sectorul 2! AUDIO
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 12:11

Naveta Starship lansata de compania lui Elon Musk a explodat la câteva minute de la decolare | VIDEO

Test ratat pentru compania SpaceX a lui Elon Musk. Din pacate naveta Starship a explodat la câteva minute de la decolare, deasupra Insulelor...

Naveta Starship lansata de compania lui Elon Musk a explodat la câteva minute de la decolare | VIDEO