Calitatea aerului în Bucureşti, pe durata stării de urgenţă

Ministrul Mediului a cerut, recent, specialiştilor o analiză a întregii perioade de distanţare socială şi evoluţia poluantului PM10, în București.

Prima concluzie a analizei a fost că emisiile de dioxid de azot au scăzut la jumătate ca rezultat direct al reducerii traficului din Capitală, în perioada stării de urgență.

A doua concluzie subliniază că, deşi traficul a fost redus, concentraţiile de PM10 au înregistrat depăşiri în mai multe zile, atingându-se inclusiv valori orare de zeci de ori mai mari decât cele permise conform legislaţiei europene.

”De fiecare dată când bate vântul ne dăm seama cât de murdar este Bucureştiul. Cele mai multe zile cu depăşiri din perioada stării de urgenţă au coincis cu prezenţa vântului puternic. Acesta recirculă praful din Capitală, purtător de PM10 şi, astfel, concentraţiile devin periculoase pentru populaţie”, a spus Costel Alexe.

Ministrul a afirmat că a fost demarat și un control la primăriile de sector din Capitală în ceea ce priveşte programele de salubrizare, în urma căruia s-a constatat că anul trecut au fost salubrizaţi 832 de kilometri din cei 2.464 de kilometri, cât are Capitala, adică un procent de 41 din arterele, străzile şi trotuarele Bucureştiului.

La jumătatea lunii martie a acestui an, Administraţia Fondului pentru Mediu anunţa că va finanţa 14 proiecte prioritare şi programe pentru protecţia mediului.

Printre acestea şi Programul privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane (autobuze şi troleibuze electrice/GNC, tramvaie şi troleibuze).

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.