IGSU: În perioada stării de urgență, peste 5.000 de pompieri au fost zilnic la datorie
Articol de arionmihaela, 18 mai 2020, 12:48
În perioada stării de urgență, peste 5.000 de pompieri au fost zilnic la datorie pentru asigurarea răspunsului optim la solicitările venite din partea cetățenilor.
Echipajele operative, împreună cu medici și asistenți, au depus eforturi susținute pentru acordarea primului ajutor și salvarea persoanelor aflate în situații dificile.
Misiunile pompierilor au fost acoperite cu peste 3.400 mijloace tehnice destinate gestionării cu eficiență a intervențiilor care au presupus stingerea incendiilor, recuperarea și salvarea persoanelor din medii ostile vieții, precum și pentru acordarea primului ajutor calificat.
Totodată, răspunsul la urgențele medicale a fost asigurat de peste 400 echipaje SMURD, care încadrează autospeciale pentru transport victime multiple, ambulanțe de prim ajutor și terapie intensivă mobilă, motociclete SMURD și ambulanțe pentru transport neonatologic.
De asemenea, în perioada 22 martie – 17 mai, pentru gestionarea situațiilor apărute pe fondul infectării cu noul tip de coronavirus, pompierii salvatori au efectuat peste 34.000 misiuni de transport persoane către diverse unități spitalicești, centre de carantină și locații de izolare.
Conform protocoalelor medicale specifice, în perioada de referință echipajele CBRN (care intervin în misiuni cu risc chimic, biologic, radiologic și nuclear) au executat 17.156 misiuni de decontaminare a personalului și a tehnicii de intervenție, acțiuni obligatorii pentru asigurarea protecției echipajelor operative și a persoanelor afectate.
De la debutul stării de urgență, efectivele IGSU au instalat 371 de corturi, la nivel național, destinate triajului medical la unități de primiri urgente, fluidizării traficului la punctele de trecere a frontierei, respectiv asigurării solicitărilor pentru suplimentarea spațiilor de carantină.
Pompierii salvatori rămân în continuare la datorie pentru acordarea sprijinului autorităților administrației publice locale și centrale, dar și a populației aflată la nevoie, iar dinamica situațiilor din teren va fi atent monitorizată de Centrul Operațional Național și vor fi dispuse măsuri imediate, pentru optimizarea reactiei la solicitarile cetățenilor.
De asemenea, pentru eficientizarea intervențiilor, la nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției (CNCCI), gestionarea urgențelor și a problematicii Covid – 19, pe domeniile de specialitate impuse, va fi asigurată în regim operativ, 24 de ore din 24.