Pe bicicletă în vremuri de criză!

Asa au mers foarte multi dintre noi in aceasta perioada grea. Am facut miscare, ne-am ferit si de coronavirus; si i-am ferit si pe ceilalti.

Bicicleta ramane insa un subiect contriversat, indiferent de perioada pe care o trecem. Nu exista o lege clara iar discutiile intre politic si societatea civila nu se mai termina. „A fost mai bine. Nu au fost afectate proiectele. Toate statele au luat masuri mai putin statul roman. S-a putut merge cu bicicleta, s-a pastrat distanta. Legea voiam sa o introducem in parlament pe 3 iunie. Am hotarat sa modificam legea, s-o reconfiguram. Sunt undeva la 70, 80 de legi care ar trebuie modificate”, spune Mihai Denes presedintele asociatiei GO4FUN.

Bcurestenii, in mare parte iubitori ai transportului alternativ, nu s-au dezis in aceasta perioada. Si datele si masuratorile o confirma. Ceea ce a determinat asociatiile sa lupte cu mai mult aplomb. „Cel putin in Bucuresti contorul a inregistrat mii de treceri pe zi. Contorul pus la Cercul Militar. Daca autoritatile ofera insfrastructura, bicicletele vor aparea. Avem exemplul de la Aviatorilor. Presiunea publica exista. Nu cred ca mai exista vreun politician care sa conteste avantajul mersului cu bicicleta. Va mai dura putin timp pana toti vor accepta sa faca demersuri in acest sens. De data asta nu vor fi doar niste cifre intr-un sertar”, este increzator Denes.

Mai mult, in toata aceasta perioada, pentru ca masinile au fost lasate acasa, bicicleta a fost un mijloc de transport important. Care ne-a ajutat chiar daca n-a folosit-o. Insa au folosit-o altii pentru a ne aproviziona pe noi, de exemplu. „Sunt cozi la inchiriat biciclete. N-am vazut niciodata asa ceva. Este un lucru bun. Deci este clar ca lumea are nevoie de biciclete. Insa trebuie ca legea sa oblige autoritatile sa ia masuri necesare dupa anumite standarde”, crede Mihai Denes.

Mai intervine insa o problema: bicicleta versus trotineta. O disputa pasnica, ce-si are o rezolvare simpla. „Din punctul nostru de vedere reglementarile pentru biciclete sunt asimilate trotinetelor. Deci legea va ajuta ambele tabere. Acolo trebuie reglementata viteza. Insa deja cei care inchiriaza trotinete au adaptat viteza”, spune, la fel de pasnic, Mihai.

Insa statul sta pe margine si da promisiuni. In timp ce bicicltele stau pe margine in detrimentul unei societati intregi. „Semnale din pacate nu sunt sau sunt putine. De exemplu CFR calatori ia in calcul refacerea vagoanelor pentru transportul bicicletelor si se gandesc la constructia unor vagoane cu 30-40 de locuri de biciclete. Dar sunt doar sperante. Acum era un moment prielnic. In Aceste luni cand traficul motorizat s-a redus, trebuia trasate piste de biciclete iar soferii se trezeau direct in zone astfel marcate. Era primul pas. dar autoritatile nu se implica. In strainatate autoritatile lucreaza cu asociatiile. La Paris, de exemplu, viceprimarul a avut curaj si a inchis splaiul de pe langa Sena pentru biciclisti”, conchide Mihai Denes.

Legea bicicletei si avantajele si dezavantajele transportului alternativ le-am discutat astazi, In Comunitate, cu Mihai Denes presedintele asociatiei GO4FUN. Cu Mihaela si Razvan doar pe 98,3FM on

Vezi aici arhiva emisiunii În Comunitate!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.