Ascultă Radio București FM Live

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere

Articol de bucurestifm, 13 iulie 2020, 12:15

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere, grija pentru sănătate fizică şi mentală a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de muncă, în timp ce intenţiile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, potrivit sondajului global PwC referitor la comportamentul consumatorilor.

„Schimbările de comportament ale consumatorilor în 2020, după izbucnirea pandemiei COVID-19, evidenţiază trei tendinţe majore: adaptarea digitală, preocuparea pentru sănătate, respectiv pentru sustenabilitate”, arată sondajul Global Consumer Insights Survey 2020.

Astfel, 45% dintre consumatori la nivel global spun că asistenţa medicală este unul dintre primele trei motive pentru a trăi într-un oraş, 69% sunt mai preocupaţi de sănătatea mintală şi bunăstarea persoanei, iar 43% se aşteaptă ca întreprinderile să aibă responsabilitate pentru impactul lor asupra mediului.

Potrivit sondajului, deşi cumpărăturile alimentare în magazinul fizic reprezintă în continuare principala alegere, peste o treime dintre consumatori (35%) folosesc instrumentele online în acest scop, iar 86% dintre aceştia intenţionează să îşi menţină acest obicei şi după ce măsurile de distanţare socială sunt eliminate.

„Pandemia a evidenţiat avantajele cumpărăturilor online şi a modelat într-un timp scurt comportamentele şi obiceiurile de consum. Este de aşteptat ca această tendinţă să accelereze şi, implicit, să stimuleze companiile şi comercianţii să îşi reinventeze modul în care îşi desfăşoară activitatea. Cel mai probabil ne îndreptăm către o experienţă de tip omnichannel care va integra tot mai mult cumpărăturile offline cu cele online mai curând decât se anticipa„, a afirmat Mihai Aniţa, Partener, Retail & Consumer Leader, PwC România.

În ceea ce priveşte produsele nealimentare, înainte de pandemie, 47% dintre consumatori spuneau că fac cumpărături zilnic sau săptămânal din magazinele fizice, în timp ce telefoanele mobile erau utilizate în acest scop de 30% şi calculatoarele de 28%.
Post pandemie, cumpărăturile online pentru produse nealimentare au înregistrat o creştere substanţială, astfel: telefon mobil 45%; calculatorul 41%.

Mai mult de jumătate (51%) dintre consumatorii urbani spun că sunt mai preocupaţi de îngrijirea sănătăţii fizice şi a bunăstării mintale şi a dietei ca urmare a COVID-19. Aproape jumătate dintre locuitorii urbani chestionaţi după izbucnirea pandemiei spun că siguranţa (49%) şi asistenţa medicală (45%) sunt la fel de importante pentru calitatea vieţii lor ca locul de muncă.

„Interesul consumatorilor pentru sănătate, bunăstare, dietă se află într-o tendinţă crescătoare şi va influenţa atât industriile care oferă produse şi servicii din aceste categorii, precum şi obiceiurile de consum generale pentru că oamenii se vor aştepta ca toţi producătorii şi furnizorii să fie mult mai atenţi la igienă, siguranţă, sustenabilitate”, explică Ruxandra Târlescu, Partener Retail & Consumer Tax Leader, PwC România.

Sondajul mai arată că, înainte de pandemie, încrederea consumatorilor urcase la un nivel înalt, aproape jumătate (46%) spunând că intenţionau să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni. După izbucnirea pandemiei, 40% au raportat o scădere a veniturilor ca urmare a pierderii locului de muncă sau a reducerii veniturilor. În plus, procentul celor care au spus că vor cheltui mai puţin în următoarele luni aproape s-a dublat, iar numărul celor care au spus că vor cheltui mai mult a scăzut cu mai mult de 10 puncte procentuale.

Astfel, 41% au spus că le-au crescut facturile pentru casă (de exemplu, alimente, încălzire, energie electrică), 40% au suportat o scădere a venitului gospodăriei din cauza concedierii / pierderii locului de muncă /reducerii orelor de lucru, iar 18% au înregistrat o scădere a veniturilor şi o creştere a facturilor gospodăriilor

În prezent, consumatorii cheltuiesc mai puţin pentru majoritatea categoriilor de produse nealimentare, cele mai mari scăderi fiind pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte (51%) şi echipament sportiv (46%).

Conform sondajelor efectuate înainte de pandemie, 45% dintre respondenţii la nivel mondial spuneau că evită utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil, 43% se aşteptau ca întreprinderile să fie responsabile pentru impactul asupra mediului, iar 41% ca retailerii să elimine pungile de plastic şi ambalaje pentru articole perisabile. Atunci când au fost întrebaţi cine erau cei mai responsabili de încurajarea comportamentelor durabile în oraşul lor, 20% au ales ‘eu consumatorul’, în timp ce 15% au ales ‘producătorul’.

Global Consumers Insights Survey este cel de-al 11-lea sondaj consecutiv PwC în rândul consumatorilor globali şi cuprinde rezultatele a două sondaje online diferite efectuate înainte şi după apariţia COVID-19. Primul sondaj a colectat răspunsuri de la 19.098 consumatori din 27 de ţări sau teritorii şi 74 de oraşe între august şi septembrie 2019. Al doilea sondaj a colectat răspunsuri de la 4.447 de consumatori din 9 ţări sau teritorii şi 35 de oraşe între aprilie şi mai 2020.

Sector 3: Ridicare gratuită a deşeurilor provenite din construcţii
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 18:37

Sector 3: Ridicare gratuită a deşeurilor provenite din construcţii

Cetăţenii din sectorul 3 pot beneficia de un serviciu gratuit, de ridicare a deşeurilor provenite din construcţii, în limita a 30 de saci pe an,...

Sector 3: Ridicare gratuită a deşeurilor provenite din construcţii
Se reia activitatea la Patinoarul Berceni Arena
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 18:26

Se reia activitatea la Patinoarul Berceni Arena

Patinoarul Berceni Arena din Sectorul 4, deschis în august 2024 și închis la începutul lui ianuarie 2025, și-a reluat activitatea. Acesta a fost...

Se reia activitatea la Patinoarul Berceni Arena
Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2025
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 18:06

Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2025

O nouă ediție a Târgului de Turism al României va reuni cele mai importante oferte turistice din România și din întreaga lume. Între 20 –...

Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2025
UPDATE – Noi indicii în cazul furtului tezaurului dacic. Poliţia olandeză publică imagini cu un suspect
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 17:51

UPDATE – Noi indicii în cazul furtului tezaurului dacic. Poliţia olandeză publică imagini cu un suspect

UPDATE 19:45 : Muzeul Drents din Olanda anunţă, miercuri, că trei suspecţi au fost arestaţi în cazul pieselor de tezaur dacic, furate. Poliţia...

UPDATE – Noi indicii în cazul furtului tezaurului dacic. Poliţia olandeză publică imagini cu un suspect
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 17:27

Sterilizări gratuite, în Berceni, pentru câini și pisici fără stăpân!

Protecția Animalelor CJ Ilfov organizează în perioada 3-14 februarie, o campanie de sterilizare gratuită pentru câini și pisici, atât cu...

Sterilizări gratuite, în Berceni, pentru câini și pisici fără stăpân!
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 16:41

Alexandru Leuțu Cotroceanu:“Avem o scădere de peste 10% a violențelor înregistrate în mediul școlar”

Violența în școli este o realitate tot mai vizibilă, iar soluțiile pentru combaterea ei trebuie să implice atât autoritățile, cât și...

Alexandru Leuțu Cotroceanu:“Avem o scădere de peste 10% a violențelor înregistrate în mediul școlar”
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 16:40

Jandarmeria Bucureşti: Un elicopter va sprijini jandarmii la meciul dintre FCSB şi Manchester United, pe Arena Naţională

Forţele de ordine vor beneficia de sprijinul unui elicopter din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie, care va survola zona stadionului Arena...

Jandarmeria Bucureşti: Un elicopter va sprijini jandarmii la meciul dintre FCSB şi Manchester United, pe Arena Naţională
Actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025, 15:48

Sector 6: Peste 30.000 de amenzi în valoare de 19,5 milioane de lei, aplicate anul trecut de Poliţia Locală

Peste 30.000 de amenzi, în valoare totală de 19,5 milioane de lei, au fost aplicate, anul trecut, de Poliţia Locală Sector 6, cele mai frecvente...

Sector 6: Peste 30.000 de amenzi în valoare de 19,5 milioane de lei, aplicate anul trecut de Poliţia Locală