Pași spre normalitate în Programul Integrat de Educație pentru Diversitate!
Articol de Andra Radu, 16 iulie 2020, 15:06
Alături de educatori și ceilalți specialiști implicați, copiii înscriși în programul PIED, derulat de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, au reluat activitățile de educație nonformală și petrecere a timpului liber care le sunt dedicate pe perioada vacanței de vară.
Conștienți că sănătatea este bunul cel mai prețios, micii beneficiari, alături de părinți și alți membri ai familiei, și-au însușit și au promis să respecte toate regulile de igienă și distanțare socială impuse de pandemia COVID-19.
Ieșirile în aer liber, vizitele la muzeu sau participarea la activitățile organizate în incinta Magazinelor Caritabile SocialXChange din Sectorul 6, sunt condiționate de respectarea acestor reguli necesare, care nu exclud distracția și voia bună.
Pe perioada activităților, copiii sunt organizați în grupuri mici, de 3-4 participanți, primesc măști de protecție și materiale dezinfectante în timp ce se joacă și învață lucruri noi.
Specialiștii Direcției Generale de Asistență Socială implicați în proiect urmăresc să îmbine regulile impuse de starea de alertă cu specificul activităților specifice, asigurând astfel continuitatea și, în cele din urmă, succesul acestui program care se adresează categoriilor sociale vulnerabile din Sectorul 6.
Mai mulți factori, printre care situația materială precară, anturajul și lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti Sârbi, au dus la inițierea Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED) în anul 2015.
Prin intermediul acestuia, elevii defavorizați din clasele primare și gimnaziale ale Școlilor nr. 153 și nr. 161 din comunitate primesc servicii complexe de tip afterschool și activități educative pe perioada vacanțelor: supraveghere și sprijin la efectuarea temelor; meditații prin metode educative nonformale; o masă caldă sau o gustare, zilnic; consiliere psihologică și educațională.
În plus, un set de activități extrașcolare precum cursuri de fotografie, ieșiri în parcuri sau muzee, excursii în afara Bucureștiului, au scopul de a deschide noi orizonturi pentru acești copii amenințați de izolare socială.