Directorul general al Companiei Municipale Termoenergetica, Alexandru Burghiu, a declarat pentru București FM că problemele majore cu apa caldă din week-end-ul trecut s-au rezolvat.
„În momentul de față, în Sectorul 3, mai există 7 puncte termice, din cele 200 afectate în week-end, unde nu furnizam, încă, apă caldă în parametrii contractuali. Lucrăm în zona Trapezului și aceste 7 puncte termice vor reveni la normal”, a declarat Burghiu pentru București FM.
Șeful de la Termoenergetica mai spune că și în Sectorul 2 mai există o avarie, în zona Pantelimon, survenită duminică. „O remediem, până la prânz, până seara, se umple instalația și va fi apă caldă și în zona respectivă”, a declarat Alexandru Burghiu.
Neplăcerile legate de lipsa apei calde sunt cauzate, pe lângă vechimea de peste 50 de ani a rețelei și lipsa investițiilor și chiar a reparațiilor în ultimii 10 ani, înainte de 2016, și de dispariția a două dintre cele șase electrocentrale (CET-uri) cu care ar fi trebuit să funcționeze sistemul de termoficare din București.
Este vorba despre CET Titan, pus în conservare de către Ministerul Energiei încă din 2012, și CET Pipera. Cele două CET-uri sunt situate exact în zonele cu cele mai mari probleme în ceea ce privește apa caldă și căldura, Sectoarele 2 și 3.
„Sistemul de termoficare din București a fost proiectat să funcționeze cu șase CET-uri iarna și cu patru vara. Acum, mi se cere să funcționez cu 2 CET-uri vara. Trebuie să bag agent termic prin două puncte într-o rețea primară de 1000 km, cu o formă ca o pânză de păianjen, să dau apă caldă în parametrii contractuali și să fac performanță de secolul XXI cu un sistem din secolul trecu”, explică directorul general al Termoenergetica.