The Script Contest, ediția #4, a luat sfârșit!

Într-o  perioadă cel puțin incertă, cauzată de pandemia COVID-19, cea de-a 4-a ediție a TSC și-a reluat cursul la sfârșitul lunii iulie, respectând toate măsurile impuse de Ministerul Sănătății, și a ajuns în cele din urmă la final ieri.

Noua componentă a concursului, și anume rezidența de 6 zile, care s-a desfășurat la Ferma de biodiversitate – Cobor,  a avut un impact important asupra celor opt scenarii finaliste, ajutând substanțial la dezvoltarea acestora.

Programul celor 6 zile a cuprins mese rotunde, sesiuni de peer review, sesiuni zilnice de scris și proiecții de filme, într-un cadru prolific creativității.

Ultima etapă din cadrul TSC #4, PITCHin’ DAY, s-a desfășurat la începutul acestei săptămâni, când cei 8 finaliști au avut șansa de a-și susține proiectele în forma lor finală. Datorită evoluției impresionante a scenariilor finaliste, echipa TSC, împreună cu cei 3 membrii ai juriului – Cristina Haneș, Bogdan Mirică și Roxana Szel – au luat decizia de a nominaliza două scenarii câștigătoare în cadrul acestei ediții:

  • Doamna cu sacoșa roșie de Adina Ștețcu (marele câștigător – a câștigat producția scenariului său): În noaptea lansării cărții ei, Emma lasă un exemplar în biblioteca orașului natal, un loc abandonat și desprins parcă dintr-o poveste apocaliptică. O reîntâlnire mult așteptată scoate la suprafață efectele abuzurilor ce i-au marcat copilăria.
  • Tabu de Maria Diana-Lică (premiul de 3.500 lei, în vederea îmbunătățirii în continuare a scenariului): Tabu dezvăluie povestea Mariei, un copil care își descoperă sexualitatea într-un univers ermetic în care mintea umblă prin cotloane ascunse. Simțurile și corpul ajung să devină punctul de interes al unui copil privat de lucrurile care contribuie la conturarea unei copilării armonioase.

În opinia juriului, scenariul scris de Maria Diana-Lică este un scenariu filmic, care prezintă o poveste aparte, total diferită de celelalte înscrise la TSC. Însă, scenariul Dianei necesită în continuare câteva retușuri – astfel, premiul în bani este o încurajare pentru un proiect cu potențial de dezvoltare în continuare.

Mai mult, pe lângă cele două scenarii câștigătoare, membrii juriului au remarcat și încurajat și alte scenarii: Să nu vorbești de Simona Sava și Răscruci de Horia Cucută și George Gänæaard. Acestea au fost apreciate pentru modul în care au fost scrise, dar și pentru potențialul poveștilor pe care încearcă să le transmită.

Anul acesta, The Script Contest a avut înscrise un număr de 88 de scenarii. În urma întâlnirilor one-on-one cu membrii juriului, finaliștii au avut oportunitatea de a lua parte la rezidența de la Ferma Cobor, pentru ca mai apoi să-și poată prezenta scenariile îmbunătățite în cadrul etapei finale, PITCHin’ DAY.

Lansat în 2016, The Script Contest este singurul concurs-rezidență pentru scenarile de scurtmetraj din industria autohtonă.

Pentru mai multe informații, urmăriți pagina de Facebook și site-ul The Script Contest.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.