Primăria sectorului 4 lansează în dezbatere publică un regulament-cadru privind măsurile de protecţie, aplicabil în anul şcolar 2020-2021
Articol de bucurestifm, 18 august 2020, 13:07
Primăria Sectorului 4 a lansat în dezbatere publică, marţi, un „Regulament-cadru privind măsurile de protecţie aplicabil pentru anul şcolar 2020-2021” în care se are în vedere asigurarea unui climat de siguranţă pentru toţi copiii care frecventează unităţile de învăţământ din sector.
„Mai sunt doar câteva săptămâni până la începerea anului şcolar şi avem nevoie, poate astăzi mai mult decât oricând, să putem să transmitem profesorilor, părinţilor mai multă siguranţă. Din acest motiv, colectivul Sectorului 4, folosind toate resursele pe care le are, resurse medicale, consultând toate ghidurile UNICEF, ghidurile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, ghidurile CDC şi consultând inclusiv activitatea ministerului francez al educaţiei, a redactat o propunere, un draft de regulament privind măsuri de protecţie pentru prevenirea răspândirii infectării cu SARS COV 2 pentru anul şcolar 2020-2021 la nivelul sectorului 4 al Municipiului Bucureşti”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, în cadrul unei conferinţe de presă la Şcoala Gimnazială nr 194.
El a precizat că draftul de regulament a fost trimis tuturor instituţiilor statului responsabile, atât Ministerului Sănătăţii, Ministerului Educaţiei, Ministerului Afacerilor Interne.
Daniel Băluţă a spus că în prevederile esenţiale ale regulamentului sunt stabilite, pe lângă circuitele de intrare şi ieşire din unităţile şcolare, şi modul cum se acţionează în momentul în care un copil este identificat cu simptomatologie specifică infecţiei cu SARS COV 2, precum şi când este cazul ca o şcoală să fie închisă, dar şi reglementări ale abordărilor pentru codurile verde, galben sau roşu.
„Astăzi, având în vedere regulamentele pe care le avem în vigoare, suntem într-o situaţie de cod galben, nu neapărat datorită infecţiilor cu SARS COV 2 care sunt destul de ridicate în Bucureşti, dar din cauza spaţiului pe care-l avem disponibil în creşe, grădiniţe şi şcoli. Nu este o situaţie valabilă doar în România, pentru că în mod normal am avea nevoie să dublăm numărul de clase pentru a respecta o distanţare fizică de minim un metru şi o suprafaţă de aproximativ patru metri pătraţi pentru fiecare elev. Din acest motiv, propunerea pe care am făcut-o este următoarea: plecând de la premisa că şcolile se află în cod galben, avem două versiuni alternative de lucru, şi anume aceea ca toţi elevii să vină în fiecare zi la şcoală, timpul alocat unei ore fiind de 30 de minute şi o pauză de 10 minute, o variantă, iar a doua variantă este aceea hibridă, respectiv ca o săptămână să vină o jumătate din clasă, iar în cealaltă săptămână să vină cealaltă jumătate”, a afirmat primarul Sectorului 4.
Băluţă a spus că există şi o altă dispoziţie a Ministerului Sănătăţii – de montare a unor separatoare din plexiglas şi obligativitatea ca toţi elevii să poarte măşti, în această situaţie existând posibilitatea ca toţi elevii să vină la şcoală.
„Toate aceste lucruri trebuie lămurite extrem de rapid, pentru că noi toţi trebuie să punem la dispoziţia copiilor tot ce lipseşte”, a mai spus Daniel Băluţă.
Primarul a menţionat că fiecare clasă trebuie să aibă un kit sanitar.
„Acest kit sanitar trebuie să prevadă substanţe biocide, trebuie să prevadă şerveţele, şerveţele umede, măşti pentru fiecare copil. Toate aceste lucruri necesită un timp destul de îndelungat de derulare a unor proceduri. În Sectorul 4 suntem pregătiţi pentru începerea anului şcolar din acest punct de vedere. Avem substanţe biocide, avem, la nevoie, mănuşi, avem măşti pentru toţi copiii, avem viziere pentru profesori şi avem inclusiv o procedură care ne ajută, în caz de nevoie, la solicitarea Direcţiei de Sănătate Publică a Minsiterului Sănătăţii, să putem să testăm absolut toţi copiii din şcolile, liceele, grădiniţe, creşele din sectorul 4 ori de cât ori situaţia epidemiologică ne-o va cere”, a spus Băluţă.
Daniel Băluţă a precizat că aşteaptă să vadă opiniile profesorilor, părinţilor, copiilor şi autorităţilor centrale, „pentru că ne dorim ca săptămâna viitoare să introducem acest draft cu modificările care le vom primi în Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă tocmai pentru a veni în sprijinul unităţilor şcolare care în mod evident nu au cum să se descurce singure în elaborarea unor astfel de norme”.
Primarul a dat asigurări că, în cazul în care o şcoală se închide, există posibilitatea de a pune la dispoziţia tuturor elevilor din unitatea respectivă o infrastructură educaţională.