Poți schimba viitorul! Împreună Ajungem Mari!

Ajungem MARI caută voluntari pentru copiii din centrele de plasament. Anul acesta activitățile educative se vor desfășura online. În prezent, foarte puține centre permit vizite scurte ale voluntarilor în curtea centrului sau ieșiri educative.

Volunatrii vor lucra săptămânal cu 1-3 copii. Aceștia vei fi repartizați pentru a-i învăța limba română, matematică, limba engleză, biologie, geografie etc.

Modulul de voluntariat durează 7 luni – 1 decembrie – 30 iunie. ședintele online vor fi stabilite de comun acord de la începutul modulului. În fucnție de vârsta copiilor, este recomandat ca ședințele să dureze 1 oră – 1 oră și 30 de minute.

Pașii de inscriere:

Pentru a reduce riscul de infectare cu COVID-19 recrutarea se va face online.

Pasul 1: Cei care vor să fie voluntari trebuie să completeze formularul online de înscriere până pe 11 octombrie. Pentru a preveni erorile de înregistrare, este de preferat să se completeze de pe calculator, nu pe telefon.

Cei care completează formularul vor primi răspuns Admis/ Respins până la data de 14 octombrie. Cine trece de prima etapă de selecție, vor primi materiale de informare despre programul Ajungem MARI, cum sunt copiii din centre, cum lucrezi cu ei etc. pentru studiu individual, înainte de training.

Pasul 2: Formularul de voluntar informat se va completa până pe 23 octombrie.

După ce au fost parcurse materialele informative, viitorii voluntarii trebuie să răspundă la câteva întrebări și să selecteze datele când pot participa la trainingul online.

Aceștia vor primi răspuns Admis/ Respins până la data de 27 octombrie. Cei care au fost selectați vor primi invitația la training.

Pasul 3: Voluntarii vor participa la un training online pe Zoom de 3 ore care include o testare psihologică.

Training-ul este încă un pas în selecția voluntarilor pentru că include testarea psihologică și un interviu. Este obligatoriu să participi cu video. Training-urile sunt programate pe 31 octombrie, 1, 3 și 4 noiembrie.

Există un cost de 30 lei al testării psihologice. Dacă volunatrii nu pot achita acest cost, sunt rugați să anunțe printr-un e-mail la office@ajungemmari.ro și organizatorii îl vor acoperi ei.

Până pe 11 noiembrie se va afla lista finală a voluntarilor. Cei care au trecut de a treia etapă de selecție vor primi un formular în care să încarci documentele obligatorii.

Pasul 4: Documentele obligatorii pentru voluntariat se vor trimite

Documentele solicitate de Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului pentru lucrul cu copiii și tinerii institutionalizați sunt copia CI, cazierul judiciar și certificatul integritate (ultimele două se obțin gratuit de la orice secție de poliție).

Formularul se va completa, până pe 18 noiembrie, cu datele personale pentru contractul de voluntariat și documentele obligatorii scanate. Contractul de voluntariat o să fie trimis pe e-mail până pe 25 noiembrie.

Pasul 5: Se semnează contractul de voluntariat

După ce se completează contractul și anexele, se vor retrimite către organizatori scanate, pe mail, până pe 30 noiembrie. Confirmarea  și invitația de la Ajungem MARI se va primi până la cel târziu 5 decembrie.

Pasul 6: Voluntarii sunt repartizați pentru întâlnirile online cu copiii

Voluntarii vor fi adăugați în grupul de Facebook al voluntarilor din județul unde au fost repartizați. Coordonatorii locali vor face repartizarea și programul de întâlniri online în funcție de disponibilitate și de programul copiilor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.