Prioritățile Administrației Nicușor Dan, mobilitatea…
Articol de Mircea Apostolescu, 28 octombrie 2020, 11:17
Vinieta Oxigen nu a fost bună. Nu s-a făcut nimic, în ultimii 4 ani, pentru calitatea aerului, după cum ni s-a tot repetat în campania electorală.
Aștept acum, cu multă speranță, ca noua Administrație a Capitalei să ia măsuri privind calitatea aerului!
Și, pentru a reduce poluarea, aștept să scoată de pe străzile Bucureștiului rablele, mașinile non-Euro, E1, 2 etc, dar mai ales pe cele Diesel.
Aștept să desființeze conceptul de parcare gratuită, moca, pe de pomană, pe banda întâi sau pe trotuare, să taxeze fiecare mașină parcată, să taxeze la justa valoare parcarea de reședință, nu cu 80 lei/an, adică nici măcar 10 lei/lună.
Aștept să pună taxe de acces în oraș cu mașina, acolo unde s-au construit sau se construiesc park&ride-uri – Străulești, IMGB, pentru ca acestea să nu mai stea goale și mașinile parcate să ocupe trotuarele și banda întâi a marilor bulevarde.
Aștept, de ce nu, dacă tot aducem un expert în mobilitate tocmai de la New York, ca Administrația Nicușor Dan să taxeze utilizarea marilor lucrări de infrastructură – Pasajul Basarab, Podul Grand etc, pentru întreținerea investițiilor, așa cum se întâmplă la Big Apple.
Aștept, așadar, ca Nicușor Dan să le spună verde în față bucureștenilor că nu putem circula toți cu mașinile în orașul ăsta, ci doar cei care au bani să plătească toate taxele.
Și asta trebuie făcut acum, la început de mandat, pentru ca rezultatele să înceapă să apară, până la final.