Primul autobuz STB omologat cu alimentare GNC – Euro 6!

Societatea de Transport STB SA și partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel și normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) și normă de poluare Euro 6.

În continuare, Societatea de Transport București – STB SA va moderniza 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6. Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza și înnoirea parcului de vehicule.

În cadrul aceluiași proiect, se va realiza transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes Cytaro în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.

Transformarea a sute de autobuze cu norma de poluare Euro 3 în autobuze alimentare cu GNC, mult mai prietenoase cu mediul, având norma de poluare Euro 6, constituie o premieră la nivel european.

Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de specialiști pentru a putea intra în circulație.

În privința costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanții lichizi.

Autobuzul va rămâne în circulație pentru testare și monitorizare, iar în funcție de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului și a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.

1 COMENTARIU

  1. Luminează,Doamne,autoritățile centrale și locale să dezvolte infrastructura rutieră și transportul public și în zona haltelor Depoul București Triaj,Pajura,Carpați și Bucureștii Noi construind pasaje rutiere subterane care să substituie trecerile la nivel cu calea ferată,trecerile la nivel cu racordurile feroviare și podul Săbăreni și să subtraverseze triajul conectând Șoseaua Chitilei cu Calea Giulești în contextul lucrărilor de modernizare a Complexului Feroviar București!Doamne ajută pentru un sector 1 cu 0 treceri la nivel cu calea ferată!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.