Mesajul campaniei „#PeBune?” a ajuns în peste 830 de locuri de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități
Articol de bucurestifm, 23 noiembrie 2020, 13:07
- Peste 7800 de autovehicule sunt adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități din România;
- Mai mult de 830 de locuri de parcare sunt semnalizate cu vizualul campaniei;
- Magazinele partenere din 127 de orașe din țară găzduiesc mesajul campaniei la locurile de parcare dedicate.
La 3 ani de la lansare, mesajul campaniei #PeBune? pentru eliberarea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități și ocupate abuziv ajunge în peste 830 de locuri de parcare dedicate, din 127 de orașe din România.
Prin mesajul „Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el” amplasat la locurile de parcare dedicate din cadrul magazinelor partenere, campania se adresează șoferilor cu și fără dizabilități, viitorilor șoferi și pietonilor și transmite îndemnul de respectare a unuia dintre drepturile persoanelor cu dizabilități din România. Obiectivul este de a convinge șoferii fără dizabilități să elibereze locurile de parcare care nu le sunt dedicate și de a-i încuraja și pe alții să le urmeze exemplul.
„#PeBune? este o campanie de conștientizare și educare prin care ne dorim să transmitem un mesaj tuturor participanților la trafic despre importanța locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități. Ele reprezintă o necesitate și nu un moft. Realitatea ne demonstrează că persoanele cu dizabilități pot fi active și independente, iar noi, cu un minim efort, trebuie să respectăm acest drept. Să nu mai parcăm pe acele locuri dedicate, dacă nu suntem noi înșine persoane cu dizabilități.”, a declarat Cristian Ispas, director general al Fundației Motivation România.
La nivel național, numărul șoferilor și pasagerilor cu dizabilități care au solicitat adaptări ale autovehiculelor proprietate personală a ajuns la peste 7800. Datele au fost oferite de Registrul Auto Român, la solicitarea înaintată de Fundația Motivation România, și fac referire la perioada ianuarie 2012 – iunie 2020.
„Sunt o persoană activă și, în drumurile mele, mi s-a întâmplat de foarte multe ori să stau lângă mașină să aștept să vină șoferul care a parcat foarte aproape, ca să îmi facă loc să mă urc în mașină. Trebuie să-mi deschid portiera la maximum pentru că altfel nu am loc să-mi asamblez sau dezasamblez scaunul rulant. Și noi, cei care folosim scaune rulante, chiar dacă nu putem merge în picioare și ne deplasăm altfel, facem lucruri firești. Eu merg la cumpărături, ies cu familia, duc copiii la școală atunci când este posibil acest lucru și, pentru toate astea, am nevoie de un loc de parcare dedicat. Un loc mai lat îmi permite să ajung cu scaunul rulant lângă mașină, să urc și să cobor, iar faptul că e mai aproape de intrarea în magazin, de exemplu, e de ajutor când duc cumpărăturile la mașină.”, a declarat Marian Marin, utilizator de scaun rulant și instructor de viață independentă.
Ideea campaniei a fost conturată în cadrul proiectului „8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, care a adunat laolaltă pentru o întâlnire de lucru, profesioniști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.