Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare din 13 decembrie

Sursa foto: Radu Șofran

Oferta de transport feroviar este adaptată cererii pieţei, atât prin optimizarea duratelor călătoriilor cât şi a capacităţii de transport.

În noul Mers al Trenurilor vor circula zilnic în medie 1.200 de garnituri, în funcție de perioada din an.

Ca o noutate, din 13 decembrie, vor circula și zeci de trenuri între Gara de Nord București și Aeroportul Henri Coandă.

CFR oferă, în continuare, și reduceri între 10 și 30 la suta la abonamente sau la grupurile de călători.

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2020-2021” poate fi cumpărată din principalele gări şi agenţii CFR Călători din Bucureşti şi din ţară la preţul de 18 lei și 50 de bani.

Purtarea mășii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum și în zonele de așteptare a trenurilor  – stații de cale ferată, peroane, săli de așteptare.

Noutăți: 

· 42 de trenuri vor realiza prima conexiune feroviară pe ruta directă București Nord –Aeroportul Internațional Henri Coandă.

·  Vor fi introduse patru noi trenuri InterRegio pe două rute importante ce vor oferi servicii superioare, similiare trenurilor InterCity, de confort sporit și durată de parcurs redusă. Astfel, pe ruta Brașov – Constanța și retur va circula perechea de trenuri „Tomis Expres”, cu plecare din Brașov la ora 07:05, iar din Constanța la ora 17:00. Viteza maximă de circulație va fi de 160 km/h, iar durata de parcurs sub 4 ore și 30 minute. Totodată, pe ruta București Nord – Suceava și retur, cu grupe de vagoane la/de la Iași va circula perechea de trenuri „Ștefan cel Mare Expres”, cu durate de parcurs reduse, de 5 ore și 35 de minute pentru Suceava și aproximativ 6 ore pentru Iași.

· Pentru realizarea conexiunii directe între orașele Brașov și Iași, vor fi reintroduse în circulație trenurile IR 1540 și IR 1541 pe ruta Brașov – Iași și retur, via Siculeni – Adjud.

· Trenurile IR 1823 și IR 1824 care circulă pe ruta București Nord – Simeria își vor prelungi circulația până la/de la Deva; în timp ce trenurile IR 1655 și IR 1656 (1662) care circulă în actualul plan de mers pe ruta București Nord – Bacău și retur își vor prelungi mersul până la/de la Suceava.

·  Pentru asigurarea unei capacități de transport optime între București Nord și Pitești și retur, trenurile IR 1795 și IR 1782 vor circula în compunere de patru vagoane clasă.

· Se va realiza oprirea a opt perechi de trenuri în Parc Divertisment Chiajna h. pentru asigurarea transportului persoanelor la unitățile economice din Chiajna.

· Prin circulația vagoanelor modernizate în anul în curs, trenurile IR vor asigura o capacitate de transport sporită și servicii de calitate superioară. În plus, pe unele rute, garniturile vor fi formate din același tip de vagoane clasă (de exemplu București Nord – Constanța, Bucurști Nord – Suceava, București Nord – Iași etc).

·  Pe distanța București Nord – Ploiești, ca urmare a îmbunătățirii caracteristicilor tehnice ale materialului rulant în corelație cu caracteristicile tehnice ale infrastructurii feroviare o serie de trenuri vor circula cu viteza sporită, de la 120 la 140 km/h: IR 1528/ IR 1529, IR 1558/ IR 1559, IR 1571/ IR 1573, IR 1574/ IR 1575, IR 1576/ IR 1577.

· Pe magistralele 500 (Buzău – Suceava) și 600 (Tecuci – Iași), duratele de parcurs vor fi reduse în medie cu 10 minute și punctual la unele trenuri care circulă pe rutele Sibiu – Mangalia și retur, Timișoara – Mangalia și retur etc.

· Pe ruta București Nord – Timișoara – Budapesta și retur va circula o pereche nouă de trenuri – IR 78 și IR 79, cu parcurs de noapte, cu plecare din București Nord la ora 22:05/ sosire în Budapesta la ora 12:50 și plecare din Budapesta la ora 15:10/ sosire în București Nord la ora 08:30.

Sursa: CFR Călători 

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.