Consiliul Local Sector 1 ar putea aproba joi regulamentul privind digitalizarea atribuirii parcărilor publice de reşedinţă
Articol de bucurestifm, 25 ianuarie 2021, 16:47
Consiliul Local Sector 1 ar putea aproba, în şedinţa de joi, regulamentul privind digitalizarea atribuirii parcărilor publice de reşedinţă.
Proiectul de hotărâre pentru aprobarea regulamentului privind digitalizarea, organizarea şi funcţionalitatea parcărilor publice de reşedinţă administrate de Consiliul Local al Sectorului 1 prevede că solicitările, precum şi toate documentele justificative se transmit exclusiv electronic, prin intermediul unui sistemul informatic – SIPR.
În cazul persoanelor care nu dispun de mijloacele tehnice necesare accesării SIPR sau care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de transmitere electronică a cererilor transmiterea se efectuează tot prin sistemul informatic care poate fi accesat la sediul ADP Sector 1, cu ajutorul personalului instituţiei.
Toate notificările, informările şi comunicările de orice natură către utilizatorii locurilor de parcare publice de reşedinţă sunt trimise prin poştă electronică şi/sau prin SMS, pe adresa de email sau numărul de telefon introduse de cetăţean în SIPR.
Potrivit proiectului, prin intermediul unei hărţi dinamice de tip GIS din SIPR solicitantul are posibilitatea de a vizualiza, în timp real, locurile de parcare publică de reşedinţă disponibile pe raza Sectorului 1, de a selecta locul liber dorit, de a solicita electronic încheierea unui contract de utilizare a acestuia.
Pentru a evita eventualele neconcordanţe între harta dinamică din SIPR şi situaţia din teren, solicitantul are obligaţia de a se documenta la faţa locului cu privire la existenţa şi conformitatea locului dorit înainte de a demara procesul de cerere electronică.
SIPR blochează locurile de parcare pentru cel mult cinci zile lucrătoare din momentul în care utilizatorul începe procedura de solicitare şi până la soluţionarea acesteia. Locurile blocate în SIPR vor fi marcate corespunzător în harta dinamică.
Solicitantul se poate înscrie pe o listă în aşteptare în SIPR, în urma introducerii datelor sale şi a adresei imobilului, în cazul în care nu există niciun loc eligibil disponibil la o distanţă de cel mult 250 de metri de imobil.
„Taxa pentru utilizarea unui loc în parcarea de reşedinţă este stabilită în conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti prin care se stabileşte anual nivelul impozitelor şi taxelor locale”, prevede proiectul.
Plata taxei pentru utilizarea locurilor de parcare se efectuează anticipat pentru anul în curs, în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea notificării de plată de la ADP.
Plata taxei pentru utilizarea locurilor de parcare poate fi efectuată electronic (prin SIPR sau cu cardul) ori la automatele de plată de tip self-service. Persoanele care nu au competenţe digitale să folosească SIPR se pot prezenta la sediul ADP Sector 1 pentru a beneficia de sprijinul personalului specializat.
În baza contractului încheiat între solicitant şi ADP Sector 1, locul de parcare de reşedinţă poate fi folosit de beneficiar de luni până vineri în intervalul orar 18.00 – 8.00 şi în exclusivitate în zilele de weekend sau sărbătoare legală.
De luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 18.00, cu excepţia zilelor de sărbătoare legală, pe locul respectiv poate parca orice persoană care tranzitează zona în caz că acesta este liber, mai stipulează proiectul.