Serviciul de salubritate din Sectorul 1 nu se ÎNTRERUPE, deocamdată!

Romprest nu întrerupe, de azi, serviciul de salubritate, dar se poate ajunge oricând la această situație, dacă Primăria Sectorului 1 nu va asigura finanțarea ritmică a serviciului de salubritate, a declarat pentru București FM Sorin Velicu, reprezentantul Romprest:

„Avand in vedere prioritatea pe care o reprezinta continuitatea serviciului public de salubrizare pentru noi, consideram aceasta plata, pe care Primăria Sectorului 1 a anuntat ca a facut-o, ca fiind un prim pas in sensul normalizarii relatiei contractuale.
Compania Romprest Service SA face inca o data dovada bunei credinte si crediteaza Consiliului Local Sector 1 cu incredere, in demersul acestuia de a obtine solutionarea conflictului spre o derulare institutionala a contractului, fapt pentru care anunta public ca SUSPENDA efectele Notificarii din data de 3 februarie 2021 si presteaza in continuare, in regim de normalitate, toate activitatile din cadrul serviciului delegat.”

Ieri, Compania Romprest, operatorul delegat al serviciului public de salubritate din Sectorul 1, a primit o adresă din partea Primăriei din Banu Manta. Prin aceasta adresă, operatorul este anunțat că autoritatea contractată va achita facturi în valoare de 14 milioane de lei.

Banii nu au ajuns, încă, în conturile Romprest, interesant însă, este faptul că, prin aceeași adresă Primăria Sectorului 1 îi spune operatorului de salubritate – firmă privată, de altfel, și ce trebuie să facă cu banii.

Astfel, adresa precizează că banii trebuie folosiți pentru plata salariilor și a combustibilului.

„Această plată a fost efectuată în scopul asigurării de lichidități pentru plata salariilor și a combustibilului”, se spune în adresa Primăriei Sectorului 1 către Romprest.

Totodată, aceeași adresă mai precizează că plata celor 14 milioane nu înseamnă recunoașterea datoriilor Primăriei Sectorului 1 către Romprest.

Reprezentantul operatorului de salubritate, Sorin Velicu, a precizat pentru București FM, că cele 14 milioane reprezintă plata unor facturi din lunile noiembrie și decembrie. Banii sunt suficienți exact pentru plata salariilor și a combustibilului.

Numai că operatorul de salubritate mai are de plătit și alți furnizori. „Avem operatori de stații de sortare, operatori de depozitare, avem service-uri, că trebuie să reparăm, avem echipamente de lucru și protecție, avem saci, trebuie să cumpărăm recipiente, mături, să cumpărăm piese de schimb (…) , materiale antiderapante. Avem operatorii de transport personal care ne aduc muncitorii la servici. Muncitorii necalificați sunt, în proporție de 99% numai din afara Bucureștiului. (…) Acum, cu pandemia, avem cheltuieli care nu sunt introduse în tarif, fiindcă pandemia a venit după ce am modificat tarifele, în 2019. Deci, sunt foarte multecheltuieli pe care noi trebuie să le ținem la zi”, spune Sorin Velicu.

Reprezentantul Romprest a insistat să sublinieze că nu există facturi pentru servicii neefectuate. Toate serviciile prestate sunt, mai întâi confirmate de circa opt persoane din cadrul Poliției Locale, care e abilitată să controleze serviciul de salubritate și numai apoi facturate către autoritatea contractantă.

În plus, trebuie plătite reeșalonările datoriilor către bugetul de stat, în valoare de peste 40 milioane de lei.

BucurestiFm a solicitat in repetate randuri, un punct de vedere din partea Primariei sect 1, pentru a putea raspunde intrebarilor legitime ale ascultatorilor, preocupati de solutii si de asigurarea serviciului de salubrizare in sector.

Pana la ora publicarii acestui articol, nu am primit niciun raspuns.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.