Întrebări pe care trebuie să ni le punem înainte să ne facem cont pe o nouă rețea socială, ca să fim în siguranță

Astăzi, despre ce este bine să faceți înainte să vă creați cont pe o nouă rețea socială, ca să fiți în siguranță.

Foarte mulți dintre dumneavoastră aveți deja cont pe platformele cele mai cunoscute: Facebook, Instagram și Twitter.
Pe lângă acești giganți ai interacțiunii online, apar în fiecare zi noi rețele, care promit să fie mai libere, mai sigure, mai discrete cu datele noastre, sau mai puțin expuse la fake news.
Oare chiar este așa?

First Draft, care este o organizație non-profit la nivel internațional, specializată în studiul și combaterea dezinformării, a pregătit un scurt ghid de întrebări cheie pentru jurnaliștii care își creează cont pe rețele sociale alternative, în scopuri profesionale.
Putem adapta concluziile ghidului și în viața noastră personală.

 

Sursa: Facebook.comVezi ce trebuie sa faci inainte sa deschizi un cont pe o nouă rețea socială! Break the #FakeNews!
Flavia Durach explică totul despre cum te poti proteja în social media

Flavia Durach, lector universitar doctor, SNSPA, ne spune care sunt întrebările la care trebuie să găsim răspuns înainte să vă creați un cont pe o nouă rețea socială:

1. Cât de multe informații personale trebuie să dezvăluiți?

De regulă, vi se solicită cel puțin nume, prenume, email, locație.
Țineți cont că aceste date colectate de site-ul în cauză pot deveni obiectul unor atacuri cibernetice.

2. Dacă utilizați rețeaua respectivă de pe smartphone: ați verificat la ce date din telefonul dumneavoastra mobil dați acces aplicației în cauză?

Verificați lista de permisiuni a aplicației și accesați unul dintre ghidurile online privind setările de confidențialitate ale sistemului dvs de operare.
Nu uitați să verificați și setările de securitate și confidențialitate ale rețelei sociale – de exemplu, ce secțiuni ale profilului dvs. sunt publice, și în ce condiții.

3. Sunteți la curent cu ce tip de conținut este permis de regulile și condițiile de utilizare?

Cu cât regulile privind moderarea conținutului sunt mai laxe, cu atât vă puteți aștepta ca acea rețea să fie înțesată de discurs extremist, incitator la ură, dezinformare ori pornografie.
Intrați doar dacă vă simțiți pregătit pentru asta.

4. Cât de sigură este rețeaua socială respectivă?

Căutați pe Google mai multe informații venite de la experți în securitate cibernetică, pentru a afla dacă există sau au existat breșe serioase de securitate.

5. Care sunt implicațiile prezenței dumneavoastră pe acea rețea?

Din momentul în care vă faceți cont, cedați o parte a intimității dumneavoastră administratorilor acelei rețele.
Contribuiți cu datele dumneavoastra la statisticile privind utilizarea platformei (pagini vizitate, clickuri, descărcari ale diverselor aplicații, interacțiunea cu reclamele), dar și cu poze, idei și informații despre viața dumneavoastră.

Nu uitați că activitatea din mediul online are consecințe în viața reală și nu vă expuneți la riscuri!

Pentru că suntem bombardați de informații contradictorii, senzaționale, uneori plauzibile, pentru că fiecare dintre noi s-a întâlnit cu fenomenul fake-news în social media, pentru că nu știm pe cine să credem, ne-am gândit să o credem pe Flavia Durach, sursa noastră de încredere în ceeea ce privește fenomenul dezinformării.
Ascultă-i rubrica „Break the fake! Informare despre dezinformare” în fiecare miercuri pe 98,3 fm de la 09:15, 13:40 și 18:30!
Dacă ai pierdut-o, mai ai o șansă, sâmbătă la 09:20 sau duminică la 16:20.

Flavia Durach este lector universitar doctor în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice și specialist în dezinformarea în mediul online.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.