Mai întâi, trebuie rezolvată problema fluidizării traficului!

„Indiferent ce mijloc de transport am folosi, indiferent dacă ne deplasăm cu o mașină electrică sau nu, din zona Pieței Unirii și până în zona Băneasa vom pierde tot o oră și jumătate în trafic. Inainte de a aborda problema mijloacelor de transport nepoluante, este necesar să fie rezolvată problema fluidizarii și optimizării traficului urban”, a afirmat joi, Cristian David, fost ministru de interne, președintele Institutului pentru Libertate si Democrație (ILD) și coordonator academic al Academiei Primarilor, in cadrul conferintei online organizata de Asociatia Română pentru Smart City (ARSC).

Cristian David spune că transportul alternativ nu este o variantă fezabila în mari orașe, precum Bucureștiul, care au un trafic foarte aglomerat și nu pot oferi condiții pentru deplasarea în siguranță cu trotineta sau bicicleta, fie ele electrice sau nu si a subliniat că mobilitatea inteligentă se referă nu doar la mijloacele de transport ci si la modalitatea de deplasare.
„Noi nu trebuie să punem mobilitatea ca un obiectiv ci ca un mijloc de ridicare a nivelului de trai al locuitorilor care în acest fel pot sa își imbunătătească conditiile de viată. Nu doar traficul in sine e solutia, ci un pachet integrat care să asigure un parc auto ecologic, orientat spre economia verde.”

Din aceste motive, prioritară este problema fluidizarii și optimizării traficului urban și abia apoi preocuparea pentru tehnologia pe care o folosim pentru a ne deplasa, mai spune el.

Peste 2 milioane de călători folosesc transportul public din Capitală, iar jumătate dintre aceștia merg cu autobuzul. Numai că dintre cele peste 1100 de autobuze aflate în parcul societății de transport public (STB), 870 ar fi cele cu norma de poluare euro 3, spune președintele IDL.

Din această cauză, precum și din cauza faptului că autobuzele se deplasează cu o viteză foarte redusă, cu 12 km/h în medie și staționează mult în coloane, la semafoare, ele generează un nivel ridicat de poluare, susține fostul ministru de interne.
„Optimizarea și fluidizarea traficului urban și scăderea poluării generate de flotle publice de transport constituie o necesitate imperativă”, consideră coordonatorul academic al Academiei Primarilor .

Declarațiile au survenit cu ocazia dezbaterii privind Viitorul Transportului Public, organizată de către Asociația Română pentru Smart City.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.