Clienții nu vor mai fi păcăliți în perioada reducerilor
Articol de bucurestifm, 23 martie 2021, 11:03
Magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a propus un proiect în acest sens, cu scopul de a oferi clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare. Documentul a fost lansat în consultare publică.
Reglementarea propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice începând cu data de 28 mai 2022.
Astfel, proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ. Conform ANPC, orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior).
„Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea”, mentionează ANPC.
ANPC are în transparenţă decizională proiectul de Lege privind o mai bună asigurare a respectării prevederilor legale în materie de protecţie a consumatorilor şi de modernizare a acestor norme, cât şi hotărârea privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.