Violeta Mihalache (coordonatorul Rețelei Naționale CIVINET România): ”Suntem de 4 ori peste media europeană la morții în trafic și majoritatea se înregistrează în rândul pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor”

Despre webinar-ul de azi cu tema siguranței în trafic a pietonilor și al bicicliștilor, în orașele românești, despre date, statistici și măsuri de siguranță în trafic a aflat Andreea Bratu de la Violeta Mihalache, coordonatorul Rețelei Naționale CIVINET România – organizatorul Webinarului, invitată în Matinalul ”Bună dimineața, București!”, pe 98.3 și live pe Facebook-ul București Fm, via Skype.

”Nici în București, nici în restul țării, pietonii și bicicliștii nu sunt în siguranță. Acum două zile Comisia Europeană a dat publicității datele valabile pe anul 2020. Vedem că vestea bună este că la nivelul Uniunii Europene și în România există o descreștere a numărului de morți în trafic. În România, avem 85 de morți la 1 milion de locuitori, iar media europeană este de 42. Asta dacă ne gândim că anul trecut a fost marcat de multe restricții de circulație. Cu toate astea, România se situează pe ultimul loc și este oarecum impropriu să ne bucurăm că am înregistrat un regres”, explică Violeta Mihalache.

Dacă vrei să afli datele pentru orașele din țară, care sunt statisticile și unde se situează România la nivelul UE, care este orașul din Europa care a introdus regula de limitare a vitezei la 30 km/h în oraș, ce soluții sunt pentru reducerea numărului de decese în rândul pietonilor și bicicliștilor, care este principala cauză de mortalitate a pietonilor, cine sunt invitații webinar-ului de azi, vezi VIDEO.

”Suntem de 4 ori peste media europeană la morți în trafic și majoritatea se înregistrează în rândul pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor. Noi avem cel mai mic număr de oameni care se deplasează cu bicicleta din UE și suntem pe locul doi la numărul de morți în accidente. Există modele de bună practică în orașele europene. Trebuie să fim conștienți că orașe ca Oslo au ajuns la zero morți în trafic în rândul pietonilor și bicicliștilor. Principala problemă este să rezolvăm viteza cu care se deplasează mașinile în orașe. Există un curent în UE de a impune regula de 30 km/h în interiorul orașelor”, spune coordonatorul Rețelei Naționale CIVINET România.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.