Ghidul de siguranţă în restaurante
Articol de bucurestifm, 11 mai 2021, 17:52
Patronatele din industria ospitalității cred că de la 1 iunie nu ar mai trebui să mai existe restricții în ceea ce privește activitatea restaurantelor, în conditiile în care mulți angajați s-au vaccinat anti-COVID-19.
În acest sens, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) anunţă lansarea „Ghidului de siguranţă în restaurante”, primul material din România care defineşte măsurile optime de siguranţă şi responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât şi consumatorilor, astfel încât să fie prevenită apariţia unor situaţii favorabile răspândirii virusului SARS-CoV-2.
Ghidul a fost dezvoltat alături de specialişti în servicii medicale, în cadrul campaniei „Dor de bun şi bine”, pentru a ajuta la funcţionarea în siguranţă a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemie.
Materialul acoperă aspecte esenţiale precum: practica optimă pentru curăţenie şi dezinfecţie, gestionarea obiectelor utilizate în comun, importanţa ventilaţiei şi a sistemelor de aer condiţionat, regândirea spaţiilor şi a procedurilor, alături de managementul şi instruirea angajaţilor.
De asemenea, ghidul încurajează consumatorii să adopte conduita optimă în această perioadă, prin respectarea măsurilor de prevenţie adecvate în spaţiul public.
„Sectorul HoReCa a resimţit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluţia situaţiei epidemiologice şi a restricţiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă. A devenit, astfel, clar faptul că actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcţionare, la care să adere toţi operatorii şi clienţii, astfel încât, împreună, să limităm riscurile şi să ne protejăm reciproc. Este foarte important să ne gândim şi la faptul că HoReCa înseamnă mai mult decât hoteluri, restaurante, cafenele: industria funcţionează datorită unui sistem amplu de producători, furnizori şi parteneri care au avut, de asemenea, foarte mult de suferit în ultima perioadă. ‘Dor de bun şi bine’ rezumă cele două componente esenţiale care definesc acum industria: preparate unice imposibil de replicat gătind acasă (BUN) şi necesitatea asigurării unei stări de bine clienţilor, prin conectarea emoţională şi socială, facilitată într-un mediu sigur, adaptat contextului actual (BINE). Suntem recunoscători partenerilor noştri privaţi şi instituţionali care au asigurat resursele şi expertiza necesară pentru a construi acest demers”, a declarat Daniel Mischie, preşedintele HORA.
Ghidul de siguranţă în restaurante poate fi descărcat integral de pe website-ul campaniei, alături de un poster care ilustrează măsurile de siguranţă şi care poate fi afişat în toate locaţiile din industria locală HoReCa ce aderă la iniţiativa ”Dor de bun şi bine” şi doresc să îşi protejeze clienţii prin implementarea tuturor măsurilor preventive necesare.