Piedone: Punem capăt haosului din publicitate, apărăm zonele istorice și monumentele importante împotriva publicității agresive!

arhiva

Mai puține reclame în zonele Grădina Botanică, Palatul Cotroceni, Hotel Marriott, Catedrala Mântuirii Neamului, Calea 13 Septembrie, Piaţa Arsenalului!

Consiliul Local Sector 5 a adoptat, cu 25 de voturi pentru şi două abţineri, un regulament privind amplasarea reclamelor.

Deși potrivit Legii 154 din 29 iunie 2017 pentru modificarea şi completarea Legii 185/2013, autorităţile administraţiei publice locale trebuie să asigure elaborarea/ actualizarea regulamentelor locale privind amplasarea mijloacelor de publicitate, Sectorul 5 nu avea, de aproape patru ani de zile, un regulament local pentru amplasarea mijloacelor de publicitate pe teritoriul său conform Legii 185/2013 cu modificările ulterioare.

Regulamentul adoptat de către consilierii locali stabileşte o arie de publicitate restrânsă. În zonele respective, se instituie anumite condiţii restrictive pentru publicitate.
Din aria de publicitate restrânsă fac parte, potrivit Regulamentului, următoarele zone: Grădina Botanică (perimetrul incintei grădinii până la limita gardului de împrejmuire şi trotuarul perimetral); Palatul Cotroceni (incinta zonei cuprinsă între limitele gardului perimetral inclusiv şi trotuarul perimetral gardului palatului); Hotel Marriott, Catedrala Mântuirii Neamului, Calea 13 Septembrie, Piaţa Arsenalului.

În aceste zone de publicitate restrânsă sunt permise, cu respectarea legislaţiei: afişe, firme şi copertine inscripţionate, firme inscripţionate pe vitrinele/ uşile de acces, panouri publicitare de mici dimensiuni cu suprafaţa maximă de 2,20 mp, amplasate la sol fără picior înalt, panouri publicitare cu suprafaţa maximă de 4 mp, amplasate la sol, indicatoare direcţionale, steaguri publicitare amplasate pe stâlpi, coloane port afiş, indicatoare de orientare turistică.

De asemenea, în zonele menționate, adăposturile destinate publicului şi staţiile de autobuz pot fi utilizate ca suport de publicitate pentru panourile care fac parte din componenţa acestora.

Chioşcurile de ziare şi altele cu activităţi comerciale pot fi folosite ca suport de publicitate, dacă sistemul constructiv al acestora permite. Dacă publicitatea se face prin colantare, suprafaţa sa poate fi egală cu cea a chioşcului.

În schimb, zona de publicitate lărgită este reprezentată de tot teritoriul Sectorului 5, exceptând ariile de publicitate restrânsă.
În această zonă de publicitate lărgită pot fi amplasate toate categoriile de mijloace de publicitate, cu respectarea legislaţiei.

Autoritatea locală va organiza procedura privind atribuirea prin concesionare, închiriere sau asociere în participaţiune a amplasamentelor sau a serviciului de publicitate de pe domeniul public şi privat al Sectorului 5 sau a mijloacelor de publicitate stabilite prin regulamentele locale.

Aprobarea amplasării, executării lucrărilor, menţinerii mijloacelor de publicitate, respectiv desfiinţării acestora pe faţadele clădirilor sau al celor care au un sistem propriu de susţinere în raport cu pământul se poate realiza numai în condiţiile emiterii autorizaţiei de construire, respectiv de desfiinţate, mai precizează regulamentul de publicitate adoptat de către consilierii locali.

Autoritatea locală poate aproba, la cererea solicitanţilor, amplasarea mijloacelor de publicitate temporare pe pământ, care nu necesită fundaţii, în cadrul unor campanii publicitare şi/ sau activităţi de promovare ce nu depăşesc 30 de zile şi care se desfăşoară pe domeniul public sau privat al statului şi/ sau al UAT Sector 5 ori pe proprietatea privată a persoanelor fizice şi/ sau juridice.
Aprobarea poate fi prelungită, la cererea solicitanţilor, pentru o perioadă cel mult egală cu cea pentru care s-a dat acordul inițial, conform hotărârii Consiliului Local al Sectorului 5.

„Regulamentul de publicitate este o altă corijență a fostei administrații, care se pare că a cam picat la toate materiile. Deși ar fi trebuit să existe, potrivit reglementărilor legale, încă de acum aproape patru ani, fosta administrație nu a elaborat și nu a promovat un regulament de publicitate.
L-am elaborat noi și Consiliul Local l-a adoptat, pentru a pune capăt haosului din publicitatea din Sectorul 5, haos care am impresia că a fost un fel de politică locală a administrațiilor precedente.
Prin prevederile Regulamentului, apărăm de publicitatea prea agresivă zonele istorice, monumentele cu o semnificație deosebită din Sectorul 5, precum Grădina Botanică, Palatul Cotroceni, Calea 13 Septembrie, Piața Arsenalului și, nu în cele din urmă, Catedrala Mântuirii Neamului.
De acum înainte, toți agenții economici care își desfășoară activitatea în domeniul publicității, în Sectorul 5, vor avea prevederi, reguli, clare cărora trebuie să li se conformeze. Nu va mai fi loc nici de publicitate haotică, agresivă, nici de abuzuri administrative”, a declarat Piedone pentru București FM.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.