Diana Stan (Expert Resurse Umane): ”Avem nevoie de interacțiunea umană”

Despre sistemul de muncă online și cel hibrid versus întoarcerea full time la birou, prima impresie la un intreviu de angajare și cum te pregătești corect pentru interviul de angajare, dar și despre tendințele din piața de muncă au aflat Andreea Bratu și Alex Minculescu de la Diana Stan, Expert Resurse Umane, invitată în Matinalul ”Bună dimineața, București!”, pe 98.3 și live pe Facebook-ul București Fm, via Skype.

Diana Stan spune că prima impresie este importantă pentru un angajator, dar punctează: ”Mi s-a zis că nu ți se dă o a doua șansă pentru prima impresie. Pe partea de recrutare, s-a întâmplat să avem o impresie despre candidat la telefon sau pe Skype și să fie alta față în față. Am luat în calcul că unii angajați nu au mai ieșit din casă de anul trecut. Pe de altă parte, pe Skype te vezi normal, la birou e cu mască și e greu de citit expresiile feței. Însă, este importantă prima impresie. Noi am preferat ca ultimul interviu să fie face to face, să nu scăpăm ceva.”

Dacă vrei să afli de ce se adresează întrebarea ”Unde te vezi peste 5 ani?” și cum s-a reformulat și ce răspunsuri au candidații, de ce perioada de training este mai bună la birou decât de acasă, în ce domenii se poate funcționa în sistem ”work from office” și ”work from home”, vezi VIDEO.

”Totul stă în cum prezinți anumite lucruri. Poți fi mai slab pregătit decât altul, dar să arăți un potențial mare la interviu și compania să își asume că te poate învăța lucruri”, spune expertul în Resurse Umane.

”Majoritatea celor care nu vor să revină la birou a mizat pe timpul pierdut pe drum. Însă, mulți au căzut și în plasa timpului câștigat pentru că, în loc să înceapă munca la 9 sau la 10, începeau la 8 și, la final de zi, când trăgeau linie, munceau mai mult. Totul depinde de fiecare, cum își gestionează timpul mai bine. Sunt unii care abia așteaptă să se întoarcă. Avem nevoie de interacțiunea umană. Pe partea de jumătate-jumătate, cred că ajungi să îți organizezi timpul diferit. Lumea s-a obișnuit și s-a adaptat. Cred că nu o să ne mai surprindă ca anul trecut, în martie. Toți am învțat să reacționăm și să ne împărțim timpul, să ne organizăm mai bine”, susține Diana Stan.

”IT-ul rămâne sus în căutari. Merg foarte bine și limbile străine. În zona de servicii, dacă știi o limbă străină, își asumă echipa că te învață ce e este de făcut. La noi încă funcționează foarte bine treaba asta. Cu cât e mai rară și mai exotică limba străină, e cu atât mai bine”, spune Diana.

Legat de pregătirea pentru un interviu, Diana Stan explică: ”Mi se pare foarte important să spui că ai emoții, să fii sincer. Este de apreciat să te interesezi despre compania la care te duci la interviu: să arăți intersul față de mediul în care vrei să intri. Sunt apreciate întrebările legate de descrierea job-ului. Astfel, dezvolți discuția foatrte drăguț și poți afla mai multe lucruri despre job și companie. Oamenii de Resurse Umane își dau seama dacă minți sau inventezi lucruri.”

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.