Autoturismele diesel şi pe benzină vor fi istorie

Eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035, un deziderat a Comisiei Europene.  Aceasta sustine producerea vehiculelor exclusiv electrice pentru că doar ele satisfac această exigenţă. Astfel vor deveni  singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi. Care este orizontul de timp in care va fi facută trecerea?

”2035 este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic”, remarcă preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin. Acesta pledează şi pentru crearea unui fond de ”mai multe miliarde de euro” pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii din sectoarele ameninţate de această mutaţie tehnologică.

Noile reglementări vor favoriza şi mai mult vehiculele electrice şi vor stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria. Iată un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziţie.

Dacă Bruxellesul instituie măsuri de sprijin mai ales pentru dezvoltarea bornelor de reîncărcare, ”suntem deschişi unor reduceri suplimentare de CO2 în 2030”, a declarat  preşedintele Asociaţiei europene a constructorilor auto, Oliver Zipse.

Parerile membrilor asociatiei, sunt impartite. Cei mai multi cred că o electrificare prea rapidă va creşte preţul autoturismelor, va distruge locuri de muncă şi va favoriza concurenţa chineză, care se află în avans la capitolul baterii.

Compania lider european în sectorul auto, Volkswagen, cu circa un sfert din vânzări, s-a alăturat celei americane Tesla, în promovarea vehiculelor 100% electrice, după scandalul ”Dieselgate” din 2015 ce a dezvăluit că producătorul european a falsificat emisiile motoarelor diesel.

 

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.