Proiecte aprobate în cadrul ședinței CGMB!

Sursa foto: Adriana Baciu

Consilierii generali ai Municipiului București s-au întâlnit astăzi în ședința ordinară. Printre principalele proiecte votate reținem: înfințarea unei caravane mobile de vaccinare care va funcționa până la sfârșitul acestui an. Se adresează în special persoanelor vârstnice ce își doresc să se vaccineze și nu au avut cum să se deplaseze pe distanțe lungi la centrele fixe.

Contractul de asociere al Primăriei Municipiului București cu McDonald’s România se prelungește pentru încă 15 ani. Este vorba în fapt de închirierea suprafețelor pe care sunt amplasate restaurantele din Capitală. Actualizarea chiriilor înseamnă că Primăria va încasa 5 milioane de lei anual față de 1 milion cât prevedea contractual de până acum.

Tot la această ședință au fost stabilite liniile STB pe care vor circula viitoarele 100 de autobuze electrice achiziționate prin finanțare europeană. Acestea sunt: 300, 330, 335, 173, 311, 336, 381, 601, 137, 138, 312, 313, 368 și 385. Au fost actualizați și indicatorii tehnico-economici, așa că, față de începutul lunii iulie, prețul general al acestor autobuze a crescut cu puțin peste 500 de mii de lei.

Proiectul prin care au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru obținerea Autorizației de Securitate la Incendiu în cazul Spitalului Clinic Colțea a trecut la vot. Astfel, cele 10 clădiri, anexele și amenajările exterioare care compun acest ansamblu vor fi modificate, îmbunătățite și securizate, valoarea totală estimată fiind de aproape 7 milioane de lei, cu TVA.

Rămânem în zona medicală deoarece a fost aprobată și lista spațiilor medicale disponibile în incinta imobilelor în care își desfășoară activitatea medicală unitățile sanitare aflate în administrarea A. S. S.M.B, ce urmează a fi închiriate prin licitație publică. Este vorba de patru unități medicale: Spitalul Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Faciala „Prof. Dr. Dan Theodorescu”, Spitalul Clinic Sfanta Maria, Spitalul Clinic Colentina și Spitalul Clinic „Prof. Dr. Theodor Burghele”.

De vot pozitiv a avut parte și regulamentul privind bugetarea participativă la nivelul Capitalei. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului București, prin care ideile și inițiativele cetățenilor Bucureștiului se transformă în proiecte derulate de către administrația publică locală pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală. Bugetul alocat acestui proiect în acest an este de 2 milioane de lei, pentru anul următor 4 milioane, în condițiile în care costul total al fiecărei propuneri de proiect ar trebui să fie de cel mult 500 de mii de lei.

Aprobat unanim a fost și proiectul de cooperare dintre Consiliului Local al Sectorului 1 cu Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate pentru a demara programul City Air. Prin acest proiect se vor monta senzori care măsoară în interior și la exterior, particulele în suspensie PM2,5, PM10, umiditatea, presiunea și temperatura în 5 unități de învățământ, respectiv Colegiul Economic Virgil Madgearu, Colegiul George Enescu, Colegiul Tehnic Grivița, Liceul Cervantes și Școala Nicolae Grigorescu.

Pe baza măsurărilor, ARSC va realiza rapoarte care să prezinte valorile de poluare și va elabora recomandări și îndrumări privind măsurile de remediere în școli astfel încât calitatea aerului să fie îmbunătățită. Datele furnizate de senzorii de monitorizare vor fi publice, acestea putând fi accesate online de persoanele interesate.

Alte două proiecte adoptate la această ședință s-au referit la dizolvarea și lichidarea a două dintre companiile municipale: Cimitire București S.A. și al societății Compania Tehnologia Informației București S.A. De asemenea, s-a aprobat și demararea procedurii de insolvență pentru Compania Municipală Pază și Securitate București S.A.

Motivele prezentate de către primarul general au fost: faptul că la Cimitire SA Ministerul Finanțelor a întocmit un raport despre cheltuieli nejustificate și achiziționarea de terenuri la prețuri mult supraevaluate, iar despre Compania de Pază și Securitate deoarece la multe evenimente Primăria a trebuit să achiziționeze astfel de servicii de la alte societăți de profil.

Autor: Olga Stancu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.