Bucureștenii sunt invitați la Marșul Bicicliștilor 2021: ”Vrem orașe pentru oameni!”

foto: Radu Șofran/arhiva

Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete şi accesibilizarea trotuarelor pentru ca ele să poată fi utilizate de pietoni, nu ca locuri de parcare pentru maşini, precum şi benzi unice pentru transportul public se numără printre revendicările celei de-a XVI-a ediţii a Marşului Bicicliştilor din Bucureşti, care va avea loc pe 18 septembrie.

Participanţii la marşul ce se va desfăşura pe traseul Parc Herăstrău (intrarea Charles de Gaulle) – Bd. Mareşal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Şos. Pavel Dimitrievici Kiseleff – Piaţa Victoriei – Şos. Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Splaiul Independenţei – Pasaj Ciurel – Şoseaua Virtuţii – Splaiul Independenţei – Şos. Grozăveşti – întoarcere la Intrarea Grozăveşti – Şos. Grozăveşti – Pasaj Basarab – Şos. Nicolae Titulescu – Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Bd. Schitu Măgureanu – Pod Haşdeu – Piaţa Arsenalului – Calea 13 Septembrie – intrare Muzeul Naţional de Artă Contemporană (Palatul Parlamentului) mai solicită: publicarea unui calendar oficial care să conţină angajamentele anuale ale Municipalităţii pentru realizarea infrastructurii de transport alternativ, transparenţă în cheltuirea banului public şi iniţierea şi susţinerea unui dialog real cu cetăţenii pe temele de interes public.

Marşul se va finaliza în curtea Senatului, unul dintre punctele-cheie ale evenimentului-manifest Street Delivery 2021, cu un concert şi alte surprize. Participanţii care doresc să ia parte la Street Delivery sunt rugaţi să aibă la îndemână codul QR din certificatul Covid.

„După aproape un deceniu de proteste ale bicicliştilor, Bucureştiul rămâne una dintre cele mai poluate şi congestionate capitale ale Europei, cu un trafic auto exasperant şi cu o infrastructură dezastruoasă pentru biciclete şi transport alternativ. Cerem noii administraţii aceleaşi lucruri de bun simţ pe care le-am revendicat de fiecare dată: implementarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului alternativ, accesibilizarea spaţiilor publice, benzi dedicate transportului în comun, trasee dedicate utilizării bicicletei. Le cerem cu atât mai mult cu cât actualul Primar General Nicuşor Dan le-a revendicat la rândul său în ultimii 10 ani şi le-a promis pentru câştigarea acestui mandat”,  arată sustinătorii marșului, Active Watch.

Numărul utilizatorilor de biciclete şi trotinete electrice creşte în fiecare zi, mai ales în contextul pandemiei; infrastructura necesară stagnează, iar pietonii şi bicicliştii lipsesc în continuare de pe lista de priorităţi a Primăriei, subliniază Active Watch.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) adoptat de PMB încă din 2017 prevede că Bucureştiul ar trebui să aibă cel puţin 250 de kilometri de trasee dedicate transportului alternativ până în 2030. În Bucureşti sunt peste 1.800 kilometri de străzi, însă lungimea pistelor de biciclete nu depăşeşte 20 kilometri, a atras atenţia Active Watch.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.