Teste, nu teze!
Articol de bucurestifm, 9 noiembrie 2021, 19:30
Reprezentanții mai multor asociații de elevi din țară cer înlocuirea tezelor semestriale, cu teste sumative cu subiect unic, la nivel național.
Aceștia spun că dupã doi ani de școală online, elevii sunt nevoiți să își continue pregătirea într-o perioadă caracterizată de incertitudine și adaptându-se din mers la schimbările nefondate si lipsite de logicã.
Doi ani de școală online își pun amprenta asupra sistemului educational, dar pe această cale sunt revelate si mãsurile cu potențial de reformă ale învățământului, una dintre acestea fiind înlocuirea tezelor semestriale cu testele sumative.
Vorbind strict la nivel matematic la momentul actual, luând în considerare decizia asumatã de Ministerul Educației de a oferi posibilitatea încheierii mediei cu doar douã note la o materie, o simplã notã obținutã dintr-o ascultare, dintr-un test sau dintr-un referat are o pondere mai mare la medie, mai exact 37,5%, decât o tezã care are o pondere de 25%.
Asociațiile de elevi propun substituirea tezelor cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fãrã că aceste note sã fie trecute în catalog fãrã acordul elevului. În acest fel, poate fi realizatã o radiografie a efectului celor doi ani de pandemie asupra sistemului educațional și nivelul actual al elevilor din România.
”Încã de la începutul anului ne aflãm într-o continuã instabilitate, iar ideea de susținere a tezelor în aceastã situație creeazã mai mult discrepanțe în sistem. Cum ar putea fi susținute teze acolo unde materia de abia a fost predată sau acolo unde orele nu au putut fi fãcute în format online? Cu siguranțã susținerea tezelor nu este eficientã în condițiile actuale, fiind mult mai prielnicã eliminarea acestora. Sperãm că Domnul Cîmpeanu sã conștientizeze mãcar acum nevoile elevilor și lacunele acumulate în învãțãmânt” – Patrisia Moraru, președintele Asociației Vâlcene a Elevilor (AVE).
”Școală online, vacanțele date la repezealã, modul dezordonat în care s-au desfãșurat cursurile în aceastã perioadã reprezintã factori care au slãbit enorm actul educațional, iar susținerea tezelor va produce și mai mult haos în rândul profesorilor și elevilor. Înlocuirea acestora cu teste sumative ar reuși sã evalueze în mod eficient materia parcursã fãrã a cauza panicã inutilã. Pânã la urmã este vorba de eficiența metodelor de evaluare, de ce sã ținem strâns de ideea de tezã dacã această nu își demonstreazã eficacitatea. Evaluarea este imperios necesarã, însã trebuie analizate minuțios condițiile de desfãșurare și urmãrile pe care această le are” – Cristina Miculaiciuc, președinte Asociației Elevilor din Maramureș.