Testarea elevilor – o zi după

Inceputul săptămânii a fost marcat de un eveniment ce a avut loc în toate unitățile de învățământ preuniversitar din România si anume testarea elevilor pentru prevenirea infectării cu SARS-COV-2. Unii au privit-o ca pe o soluție iar altii cu suspiciune.

Cum s-a desfășurat prima testare a elevilor care au fost temerile, cum s-au rezolvat problemele apărute pe parcurs si ce a rămas de corectat, la aceste intrebari au răspuns invitații emisiunii ”În Comunitate”  Larisa Gojnete, purtător de cuvânt al Inspectoratului Scolar al Capitalei și Eugen Ilea, presedinte al Filialei Bucuresti a Federatiei Nationale a Asociatiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar.

Legat de suspiciunea fată de teste, aceasta a apărut deoarece ele nu au venit ambalate individual ci componentele lor au ajuns la școli mai multe în același pachet, neambalate in kit-uri. Acest lucru s-a reglat la nivelul fiecarei unități scolare. Acestea au fost ambalate de personalul medical, acolo unde acesta există, ambalate de profesori iar în unele cazuri chiar părinții au ajutat la ambalarea testelor in kit-uri de testare.

Aceștia din urmă si-ar fi dorit ca testele să vină ambalate individual dar pentru că acest lucru nu s-a întâmplat unii dintre ei au considerat că prin desigilarea acelor pachete și manipularea lor de mai multe mâini astfel încât să ajungă câte două bucăți la fiecare copil testele au fost viciate iar rezultatul obtinut prin folosirea lor irelevant.

Însă așa cum s-a văzut și în alte state europene unde aceste teste sunt folosite mai demult s-a văzut că ele pot fi folosite si aplicate de orice persoană, chiar și de copil, fără a necesita îndrumarea altei persoane, în cazurile de față ale unui adult. Cu toate aceste mici probleme apărute, părinții își doresc testarea deoarece cred că este important ca elevii nu doar să se întoarcă la scoală în format clasic ci și ca școlile să rămână deschise iar procesul educational să se desfășoare normal fără întreruperi și schimbări.

Părintii doresc această colaborare cu școala de aceea au fost de acord ca în cazul elevilor mici aceste teste să fie administrate chiar de ei acasă la prima oră dimineața.

În urma testării la nivel de tară au fost peste 80 de teste pozitive dintre care unul în Bucuresti. In acest caz testarea de către părinti acasă a dus nu doar la economisirea timpului ci si la preventia răspândirii infectiei cu SARS-COV-2 deoarece acei copii care au fost depistati pozitiv la test au putut rămâne acasă, fără să mai ajungă în colectivitate unde ar fi putut răspândi virusul. Pe de altă parte acestă testare înseamnă și începutul educatiei pe prevenție în țara noastră, capitol la care oamenii din mai multe țări au încă deficiențe.

Testarea trebuie privită a o pre-triere pentru că astfel sunt depistate cazuri în fază incipientă deoarece aceia care au contactat virusul rămân în carantină și sunt tratați la timp, înainte de a face o formă gravă a bolii.

Aceste teste aplicate de părinți chiar dacă sunt pozitive nu sunt automat considerate concludente, cei care au iesit pozitiv urmând să fie apoi testati si cu un test PCR. Profesorii mizează pe responsabilitatea părinților de a aplica testele copiilor și a comunica rezultatele scolii.

Anul trecut scoala s-a desfășurat mai mult online iar părintii au acordat tot sprijinul lor, au stat mai mult cu copiii acasă și au încercat să îi ajute așa cum au putut. Însă învățământul online nu poate fi o solutie pe termen lung. Pentru a putea să învețe copii si adolescenții au nevoie si de contact direct față în față.

Părinții speră ca testarea să continue si să nu fie vreo problemă în aprovizionarea regulată cu teste.

Există și unele situații în care părinții în loc să folosească testele primite le-au pus în vanzare pe internet.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.