Bucureștiul pierde cei 10 milioane de euro pentru pistele de biciclete!

Ministrul Mediului Tanczos Barna a anunțat că Municipiul București va pierde 60 de milioane de lei (10 milioane euro n.r.) alocați de la Fondul de Mediu pentru amenajarea de piste pentru bicicliști.
Banii se vor întoarce la bugetul de stat.

„Dăm înapoi 60 de milioane de lei de la Fondul de Mediu, din Fondul de Gaze cu Efect de Seră, la bugetul de stat, pentru că Bucureștiul nu a construit, nici anul acesta, pistele de biciclete”, a declarat ministrul Mediului la Digi 24.

De altfel, povestea celor 10 milioane de euro este una a neputinței sau dezinteresului pentru transportul alternativ care se întinde pe opt ani.
Anunțul alocării banilor din Fondul de Mediu datează de prin 2013. Pe atunci, se vorbea despre crearea unui Sistem de transport cu bicicleta în centrul orașului. Urmau să fie amenajați 100 km de piste pentru bicicliști.
În iulie 2014, primarul general al vremii, Sorin Oprescu, anunța demararea proiectului. Acesta avea să fie implementat pe axele nord-sud și est-vest ale orașului, pe un număr de 61 de artere principale, pe trotuare.

Au urmat protestele asociațiilor de bicicliști care nu voiau piste nici pe axele nord-sud, est-vest, nici pe trotuarele marilor bulevarde.
În martie 2016, ministrul Mediului Roxana Pașca, anunța că cei 10 milioane de euro alocați de la Fondul de Mediu pentru construcția a 100 km de piste pentru bicicliști erau încă disponibile.
În urma discuțiilor cu Primarul general interimar Răzvan Sava, ministrul Mediului spunea că lucrările ar fi urmat să demareze până la finele lui 2016.

In aprilie 2018, Primăria Capitalei anunța, din nou, demararea lucrărilor, amenajarea pistelor pentru bicicliști fiind una dintre măsurile importante din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030.
Numai că, în 2018, numărul de kilometri de piste scăzuse la 67, iar lucrările aveau să fie realizate de către Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje.

Programul avea să demareze cu primele patru trasee:

Traseul 1- Piata Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan

Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu

Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite

Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul Național.

Acum, în sfârșit, ne-am liniștit. După opt ani de neputință, cei 10 milioane de euro se întorc la bugetul de stat.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, nu a mai mers la Ministerul Mediului pentru a discuta despre poluarea aerului din București!

Tanczos Barna mai spune că Bucureștiul are multe probleme în ceea ce privește protecția mediului, de la transportul în comun, până la infrengementului pe calitatea aerului.
În ciuda acestei situații, contactele dintre Primăria Capitalei și Ministerul Mediului s-au redus, conform lui Barna.

„Bucureștiul are multe răni din care… multe probleme, începând de la transportul public în comun (…). Eu propusesem, în ianuarie 2021, să ne vedem din două în două săptămâni, joi, la ora 5. Am și ținut acest calendar timp de trei luni, patru luni aproape. După care, ne-am întâlnit mai rar. La unele dintre întâlniri, nu a mai venit domnul primar general. Ultima dată când am vorbit despre orașele cu probleme pe infrengement cu calitatea aerului (…), n-a mai ajuns. A avut, probabil,… a fost ocupat „, a mai declarat Tanczos Barna la Digi 24.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.