Licitație pentru loturile 3 și 4 din proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor!

arhiva

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni – Aleșd (lotul 3) și Aleșd – Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 RON, lei fără TVA, din care 2.168.599.348,22 RON, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni – Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 RON, fără TVA, pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
  • modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
  • modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
  • facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Poieni – Aleșd (lotul 3) și Aleșd – Frontieră (lotul 4), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15:00.

Anunţul de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Pentru primele două secțiuni, și anume Cluj Napoca – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), a căror valoarea financiară totală estimată este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA, deschiderea ofertelor are loc pe data de 14.02.2022.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.