Consiliul Naţional al Elevilor: „Testarea, un act indispensabil pentru menţinerea şcolilor deschise cu prezenţă fizică”!
Articol de bucurestifm, 7 februarie 2022, 10:32
Consiliul Naţional al Elevilor consideră testarea non-invazivă „un act indispensabil” pentru menţinerea şcolilor deschise cu prezenţă fizică pentru cât mai multă vreme.
„Consiliul Naţional al Elevilor consideră testarea un act indispensabil pentru menţinerea şcolilor deschise cu prezenţă fizică pentru cât mai multă vreme. La acest moment, atragem atenţia asupra faptului că menţinerea procesului de testare a elevilor şi profesorilor reprezintă, poate, unica metodă prin care autorităţile pot asigura un minimum de siguranţă pentru elevi şi profesori, testele reprezentând, în fond, un mijloc prin care putem preveni apariţia unor forme severe de boală în rândul celor implicaţi în actul didactic”, se arată într-un comunicat de presă remis de consiliu.
„De curând, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a atras atenţia asupra faptului că există posibilitatea renunţării la folosirea testelor non-invazive pe bază de salivă în unităţile de învăţământ, în cazul în care specialiştii constată că acestea sunt ineficiente. Ca răspuns la aceste afirmaţii, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a menţionat faptul că aceste informaţii nu ar fi ajuns în atenţia Ministerului Educaţiei.
În plină evoluţie a valului cinci al pandemiei de COVID-19, suntem din nou martorii lipsei de coerenţă din declaraţiile guvernanţilor, care la aproape doi ani de la debutul pandemiei par că încă nu au înţeles faptul că una din cele mai mari priorităţi pe care ar trebui să le aibă la acest moment este menţinerea unui dialog constant, atât la nivel instituţional, cu autorităţile responsabile de implementarea măsurilor de prevenţie împotriva coronavirusului, cât şi cu partenerii de dialog social, care să fie axat pe identificarea unor soluţii la problemele care sunt din ce în ce mai des semnalate din teritoriu”, mai precizează comunicatul.
Sursa citată adaugă că „lipsa unor măsuri complementare”, care să reducă semnificativ riscurile de infectare din comunităţile şcolare – precum descentralizarea deciziei de suspendare a cursurilor fizice, introducerea obligativităţii testării bi-săptămânale pentru elevii şi personalul didactic, nedidactic şi auxiliar, modificarea pragului de infectări la care se decide suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică a unei clase/a unei şcoli sau stabilirea unui prag de incidenţă de la care să se dispună trecerea la cursuri exclusiv online – „ne aduce în poziţia în care suntem obligaţi să privim cum clasele din România ajung să îşi închidă, rând pe rând, uşile, sau cum numărul de elevi şi profesori infectaţi creşte de la o zi la altă într-un ritm îngrijorător”.