Peste un an și jumătate, liniile tramvaielor 40 și 55 ar putea fi modernizate!

arhiva

Ieri, consilierii municipali au aprobat două proiecte de hotărâre care vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de tramvai pe două linii importante din Capitală, 40 şi, respectiv, 55.

Potrivit edilului șef Nicușor Dan, investiția este necesară deoarece modernizarea infrastructurii constituie o condiție pentru finanțarea europeană a achiziției de tramvaie noi.

„Pe ordinea de zi, avem mai multe proiecte importante de investiții. Avem documentația tehnică pentru reabilitarea unei linii de tramvai din zona de est a orașului. Este una din condițiile pentru achiziția de tramvaie, după cum știți (…)”, le-a spus Nicușor Dan consilierilor municipali.

Potrivit primului proiect, linia de tramvai 40 ar urma să fie reabilitată şi adusă la standarde moderne de exploatare, intervenindu-se pe tronsoanele care nu au fost modernizate până în prezent.

Linia 40 este una dintre cele mai eficiente linii, având un număr mediu de peste 16 mii călători/zi, potrivit proiectului.

Străzile ce ar urma să fie vizate de lucrări ar putea fi: B-dul Theodor Pallady, B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Basarabia, Calea Călăraşi, B-dul Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan, B-dul Camil Ressu Calea Dudeşti, B-dul Octavian Goga, Strada Nerva Traian, B-dul Gheorghe Şincai, Calea Şerban Vodă.

Necesitatea şi oportunitatea investiției ar fi date de starea tehnică precară a aparatelor de cale şi a liniei curente de tramvai care nu ar permite funcţionarea transportului public în bune condiţii şi nici implementarea proiectului privind achiziţia de noi tramvaie.

Linia 40 urmează să fie dotată cu un număr de 10 trmvaie noi, achiziţionate cu finanțare europeană.

Investiţia pe linia de tramvai 40 ar urma să fie realizată în 18 luni, din care 12 luni durata de execuție. Valoare totală a indicatorilor tehnico-economici este: 918.119.437,29 lei, fără TVA.

Reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu până la 141 tone Co2/an, creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 40 cu circa 18,97%, respectiv cu 270 călători pe oră, scăderea intervalului de succedare a tramvaielor faţă de valorile actuale cu până la 63%, creşterea numărului de curse efectuatede tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 150%, asigurarea unei infrastructuri modernizate pentru noile vagoane de tramvai sunt obiective ce ar urma să fie atinse după realizarea acestei investiții, conform proiectului adoptat ieri.

Cel de-al doilea proiect vizează modernizarea infrastructurii de tramvai – cale de rulare, reţea de contact tramvai, inclusiv stâlpi, pe B-dul Pache Protopopescu şi Strada Traian, inclusiv intersecţia Bulevardului Pache Protopopescu cu Strada Traian, fiind vizată în principal linia de tramvai 55.

Și această linie urmează a fi dotată cu 10 tramvaie achiziţionate cu finanțare europeană europene nerambursabilă.

Valoare totală a investiției ar urma să ajungă la 93.892.705,88 lei exclusiv TVA,

Durata de realizare a acesteia ar trebui să fie de 18 luni, din care 12 luni durata de execuție, conform proiectului.

Reducerea anuală a emisiilor GES cu până la 143 tone CO2/an, creşterea fluxului de călători la orele de vârf cu circa 55.42%, respectiv cu 196 călători pe oră, scăderea intervalului de succedare a tramvaielor faţă de valorile actuale cu până la 77%, creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 166%, asigurarea unei infrastructuri modernizate pentru noile vagoane de tramvai, sunt obiectivele ce ar urma să fie atinse, odată cu finalizarea investiției, conform proiectului adoptat ieri de către consilierii municipali.

În context, ar mai trebui reamintit faptul că Primăria Capitalei mai derulează şi proiectul „Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea”, finanțat încă din cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, proiect ce vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea, inclusiv modernizarea liniei de tramvai din intersecția Bulevardului Iuliu Maniu cu Bulevardul General Vasile Milea.

Potrivit contractului de finanțare, termenul de finalizare al proiectului ar trebui să fie cel mai târziu 31.12.2022, iar termenul de finalizare al lucrărilor urma să fie luna viitoare, 25.05.2022.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.