Actele de identitate care au expirat în perioada stării de urgență și de alertă își pierd valabilitatea
Articol de bucurestifm, 3 iunie 2022, 21:03
Actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgență și stării de alertă, dar au rămas valabile timp de 90 de zile de la încetarea acestei situații, își pierd valabilitatea din 7 iunie, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne.
La data de 7 martie, la nivel național erau înregistrate aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 1 martie 2020 – 7 martie 2022, iar până în 28 mai, pentru aproximativ 267.000 de documente nu a fost solicitată preschimbarea.
Ministerul de Interne spune că românii care sunt în această situație trebuie să meargă la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea cărții de identitate, având în vedere că aceste documente își pierd valabilitatea la 7 iunie.
Pentru evitarea aglomerației la sediul acestor servicii publice, MAI recomandă accesarea platformelor de programare on-line şi/sau telefonic, existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor.
Potrivit legii, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.