De la 1 iulie STB privatizează curățenia în mijloacele de transport!

arhiva

Societatea de Transport București (STB) anunță că, începând cu data de 1 iulie, toate vehiculele sale vor fi igienizate de către operatori privați.

Aceștia își vor desfășura activitatea în cadrul tuturor unităților de exploatare, respectiv în cele 11 depouri – Victoria, Bucureștii Noi, Dudești, Alexandria, Colentina, Giurgiu, Titan, Militari, Vatra Luminoasa, Berceni, Bujoreni, și 8 autobaze – Alexandria, Ferentari, Militari, Nordului, Floreasca, Titan, Obregia, Giurgiului.

Mijloacele de transport ale STB S.A. ar urma să fie supuse unui program complex de salubrizare, ce va presupune efectuarea a trei tipuri de operații de întreținere după cum urmează:

– Igienizare zilnică la retragerea vehiculelor în autobază/depou;

– Spălare/igienizare la 10 zile sau la comanda unității beneficiare;

– Spălare/igienizare la comanda unității, înainte de a intra în hala de întreținere pentru executarea reviziilor tehnice sau ori de câte ori este necesar.

Operatorii privați ar urma să realizeze toate activitățile necesare pentru ca vehiculele care sunt pe traseu cu călători să îndeplinească, la standarde calitative ridicate, condițiile de curățenie și igienă impuse de legislația în vigoare.

De asemenea, vor fi obligați să verifice și să ia imediat măsuri de ștergere/îndepărtare a GRAFITTI-urilor fără a deteriora aspectul, calitatea stratului de vopsea și amenajările interioare ale vehiculelor.

În context, trebuie amintit faptul că decizia de externalizare a activității de pază era anunțată de către directorul general al STB, Adrian Criț, încă din luna ianuarie a acestui an, din perioada protestului șoferilor.
În vreme ce, în legătură cu salubrizarea vehiculelor, șeful de la STB spunea că a susținut suplimentarea personalului care spăla autobuzele, troleibuzele și tramvaiele.
Pe de altă parte, tot atunci, Adrian Criț spunea că externalizarea controlului ar putea fi decisă de către Consiliul General al Municipiului București.

„Dacă vorbim despre eficientizare, una dintre măsuri, aprobată în cadrul Consiliului de Administrație – și spun ferm, e externalizarea pazei. Vizavi de personalul care spală vehicule, acolo avem angajat un personal insuficient. Și am sprijinit, prin diferite moduri suplimentarea acestuia. Dacă vorbim de control – că știu că s-a pus și problema aceasta, externalizarea controlului, cineva a ridicat-o și pe-asta, noi suntem o societate pe acțiuni în subordinea Consiliului General. Consiliul General poate dispune oricând – trebuie să fim foarte clari, și nu e vina directorului general sau a Consiliului de Administrație. E un model pe care, probabil, Municipalitatea își dorește să-l aplice. Eu nu mă pot opune unei hotărâri de Consiliu General, acest lucru trebuie știut”, declara Adrian Criț.

De altfel, unele dintre cele mai importante revendicări ale protestatarilor de la STB – alături de negocierea unui nou contract colectiv de muncă ce ar fi trebuit să asigure creșteri salariale care să acopere explozia prețurilor, se îndreptau chiar împotriva acestor externalizări.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.