Pandemia de COVID-19 și conflictele armate afectează tot mai mult școlarizarea copiilor

Sursa foto: INQUAM_Photos_Octav_Ganea

Numărul elevilor a căror şcolarizare a fost perturbată aproape s-a triplat din 2016 până în 2022, ajungând la 222 milioane, sub efectul conjugat al mai multor crize.

Potrivit AFP, citată de Agerpres, directoarea fondului ONU pentru educaţie în situaţie de urgenţă, Yasmine Sheri, a spus că acest lucru înseamnă 222 milioane de visuri distruse.

În vreme ce aproximativ o treime dintre aceştia sunt complet deşcolarizaţi, mai mult de jumătate (mai exact 119,6 milioane) merg la şcoală fără a atinge ‘un nivel de competenţă minimal’, mai ales în ce priveşte matematica şi cititul.

Această cifră ”scandaloasă”, care îi cuprinde pe tinerii sub 18 ani ce trăiesc, în majoritatea lor, în zone de conflict, constituie un ‘record’.

În 2016, la precedentul recensământ de acest fel, numai 75 milioane de elevi se aflau în această situaţie.

Potrivit responsabilei ONU, creşterea din ultimii şase ani este legată de pandemia de COVID-19, care ”a dat înapoi cu 20 de ani” eforturile de dezvoltare a sistemelor educaţionale din anumite ţări, dar şi de schimbările climatice şi, mai ales, de prelungirea unor conflicte armate.

În majoritatea cazurilor (mai mult de opt din zece), aceşti copii şi adolescenţi trăiesc în zone unde conflictul durează de mai mulţi ani, mai ales în Siria, în Republica Democratică Congo sau în Afganistan.

Conflictul în desfăşurare în Ucraina, care a afectat şcolarizarea a 5,7 milioane de elevi, contribuie de asemenea la creşterea constată în acest an.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.