Ciprian Ciucu: Soluția traficului este politica tarifară corectă, nu taxa de centru!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Președintele PNL București și primar al Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că liberalii bucureșteni doresc un oraș pentru oameni, în care transportul public, cel alternativ și deplasarea pietonală să primeze față de transportul cu mașina personală. Pentru atingerea acestui obiectiv, însă, transportul public trebuie să devină o alternativă reală la cel individual, să fie predictibil, rapid, curat, să beneficieze de mijloace de transport moderne și nepoluante, electrice, susține primarul din Calea Plevnei.

Ciprian Ciucu: „Îmi doresc un oraș pentru oameni, în special”!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

„Viziunea pe care o am după patru ani de Consiliu General și aproape doi ani de primar: îmi doresc un oraș pentru oameni, în special. Străzi animate de copii și de oameni care se plimbă liniștiți. Problema este că auto individual generează foarte multe costuri și externalități. Dacă parchezi o maşină ieftină pe un trotuar, asta nu înseamnă că nu sunt costuri. Sunt costuri – de scădere a siguranței traficului, pentru că trebuie să ieși pe stradă ca să mergi, sunt costuri care țin de confort, sunt costuri care țin de estetică – că ne apasă și ne agresează oraşul – costuri pe care le plătesc toţi ceilalţi, nu doar cel care se deplasează cu maşina individuală oriunde vrea, oricând, nestingherit de nimeni și o poate lăsa oriunde”, a declarat Ciprian Ciucu, președintele PNL București, la dezbaterea „Opţiuni esenţiale pentru mobilitatea din Bucureşti”.

„O politică tarifară corectă a parcării este soluția, nu taxa auto de centru. Trebuie să investim masiv în transportul în comun”.

În fiecare an, șoferii din București pierd 9 zile și 11 ore din viață în blocajele

Ciprian Ciucu a mai declarat că alegerea sa este să investească semnificativ în transportul în comun, pentru a deveni atractiv.

„Să fie curat, să fie la timp, să fie predictibil, să fie bine conectat, să fie prioritizat. Și aș veni cu proiecte de transport alternativ, urmând să facem investiţii în infrastructură mai degrabă în structura periferică, pentru a putea să lăsăm opţiunea oamenilor care vin în Bucureşti să aibă unde să-şi lase maşina”, a declarat Ciucu.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Edilul Sectorului 6 crede că rolul unui primar este acela de a-și asuma riscul unor proiecte benefice pentru comunitate, chiar dacă acestea sunt nepopulare, la început. Leadership-ul înseamnă să vii și să propui proiecte, chiar dacă nu sunt populare, dar care-i ajută pe cetățeni să aibă un trai civilizat într-un oraș guvernat de zeci de ani fără o viziune clară, opinează Ciprian Ciucu.

„Să te ții pe termen lung de o viziune, nu doar să vezi ce scrie în sondaje, că vrei doar locuri de parcare, că vrei mai mult transport auto. Asta este viziunea pe care o propun”, a concluzionat Ciprian Ciucu.

Adrian Criț, directorul STB, a subliniat la rândul său necesitatea dezvoltării transportului public, pentru că reprezintă „cheia viitorului”.

Cu sau fără taxă auto în București

Întrebat dacă susține ca taxa auto să fie introdusă de la 1 ianuarie 2023, Ciprian Ciucu a subliniat faptul că nu este o soluție și că viziunea liberalilor bucureșteni este aceea de a descuraja traficul în centrul Capitalei printr-o politică corectă de tarifare a parcării și prin eliberarea trotuarelor de mașini.

„Când am dublat, triplat prețul parcării, am eliberat centrul Clujului de autoturisme”, a subliniat Ovidiu Cîmpean, director de Dezvoltare în Primăria Cluj.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

La final, majoritatea consilierilor generali PNL, alături de membrii Comisiei de Transport a PNL București, a votat pentru opțiunea de a le oferi bucureștenilor alternative sănătoase la transportul cu mașina personală, așa cum se întâmplă în marile capitale europene, dar și în orașe civilizate din țară. Cum sunt Cluj și Oradea.

Florin Birta, primarul Municipiului Oradea, a povestit cum a reușit echipa PNL să schimbe fața orașului și să-l facă atât de atractiv pentru noi toți. La fel și Ovidiu Cîmpean, director de Dezvoltare în Primăria Cluj.

Acesta a vorbit despre mobilitatea urbană sustenabilă, dar și despre cât de importantă este dezvoltarea infrastructurii feroviare.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a susținut că dezvoltarea urbanistică a Bucureștiului trebuie realizată astfel încât să scadă necesitatea de mobilitate. Astfel, noile cartiere trebuie să aibă nu doar funcțiunea rezidențială, ci și creșe, grădinițe, școli, funcțiunea de business, parcuri, spații verzi și de recreere, pentru că oamenii să nu mai fie nevoiți să străbată orașul dintr-un capăt în altul.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.